Gå til innhold

Startmotor, Rele eller sikring??

Ranger emnet

Doffy_1989

Anbefalte innlegg

heisann har litt problem me startmotoren min på min omega Steinmetz motor rettere sagt V6er noen som har aning på hvor evt rele til startmotoren ligger eller sikring? startmotoren går rundt når jeg tar en ledning fra plussen til minusen men når jeg vrir om tenningen så er det ikje en dritt responst ikje en klikkelyd eller noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det første jeg ville sett på da er tenningsbryteren. Slår tenninga seg på som normalt? Har vært borti på opel at hele innmaten på tenningsbryteren løsner og dermed ingen styrestrøm til starteren.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nja sagt det litt før:Phehehe:P..nejda får gå på høggeren på mandag eller noe og skaffe en ny..vet du om eg må ha en sånnen fra en Mv6 eller er de ka samme omega eg finne? eller evt andre biler også som Feks vectra b? og en ting til kos går jeg av der forbanna rattet:P?

Endret av Doffy_1989
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenningsbryter er noe jeg ville kjøpt nytt, da kan du få en som er like slitt som den du akkurat har tatt ut. Ny tenningsbryter er 300 kr elns på opel. Har ingen anelse om hvordan du tar av rattet av omegan :P

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reine me eg er temeligt ireterte nå ja!:P..skiftet tenningsbryteren i dag men neeejda ingenting forsjell..så gikk jeg ned til sven kvia og snakka me noen der og han sa jeg måtte bare sjekke ledninger og evt alarmen så jeg gjor de og prøvte meg fram og til slutt fant jeg ut at de va någe kødd me alarmen og de va de så gjor at starteren ikje slo inn-_- så eg har brukt mangen timer på og skifte startmotor osv for null vits! det er takkå det!:Phehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider