TokerudS6 Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Hei. har litt problemer med klimaanlegget på min S6 2.2T. Har søkt igjennom mange forum, og det fleste har problemer med at det ikke kommer varmluft pga. servomotoren som styrer spjellet. Men mitt problem er at det nesten ikke kommer luft, du kan skru opp viften på fult å det kommer så vidt luft ut av konsollene inni bilen. og jeg hører at vifta går på fult under panseret. Har tatt vekk Ac kompressoren siden den er defekt, dette har vel ikke noe å si på viftestyrken? Har også et problem med at motoren greie ikke å holde temp. hvis det står på tomgang/har litt belastning kommer den oppi 90grader, men så fort man begynnner å kjøre nedover eller bortover greier den ikke å holde temperaturen. Og ivhertfall ikke om vinteren! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 Tett pollenfilter og gammel termostat? Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TokerudS6 Skrevet August 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 termostat skal byttes, men kan det være noe annet som gjør at det kommer lite luft? du hører bare masse bråk, men det kommer lite luft :p hvor finner jeg pollenfilteret? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 12, 2011 Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/a6-ur-s4-s6-100-c4-1991-1997/238125-kupefilter-s4.html Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TokerudS6 Skrevet August 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 12, 2011 takk for svar! : ) tok å gjorde en slik feilsøking på kilma'n. fikk opp disse feilmeldingene: 08.3 Samma potentiometer som ovan. Sporadisk glappkontakt. 11.7 Samma potentiometer som ovan. Klaffen sporadiskt blockerad. 08.3 refererer til 08.1 Potentiometern till temperaturregulatorklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan temperaturen endast ändras manuellt. men hva er "glappkontakt"? motoren som styrer denne er helt nye å funker. spjellet er løst å fint å kan enkelt stenges og opnes med fingra. 11.7 referer til 11.1 Potentiometern till centralklaffen ur funktion (krets öppen). Så länge felet kvarstår kan luftvägen (klaffen) endast styras manuellt Kan det være disse klaffene som blokkerer? som jeg har skjønt det, sitter det 2 motorer som styrer to spjell inni konsollen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg