Gå til innhold

batteri og vindu?

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Hei dere. Har en vw caravelle 95.mod lang versjon. 2.5 l.

Mer kan jeg ikke i hue.

Men når vi skal ta opp vinduene ryker sikringen med en gang. 20A. Hva kan dette være? Joringsfeil? Isåfall hvordan finne det?

Og det andre er, batteriet, det er flatt hele tia. Kan lade det om natten men starter ikke om morgen. Kan ta startkabler fra merca og da starter den, men kun med startgass.

Kan dynamoen være gåen, samt med batteriet?

Håper på svar på en lørdags kveld?

1984 Mercedes-Benz 500SE V8 240HP (Oppussing)

1986 Toyota Camry 1.6 DX 74HP (Solgt)

2006 Skoda Octavia 1.9TDI DSG 105HP (Solgt)

2005 Mercedes-Benz C-180 Kompressor 143HP (Bruksbil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjent feil at det er dårlig ledningsnett i døra på t4. Kan være jordingsfeil ja. Er også kjent at det kan brenne i sikringsboksen der fordi det er ingen sikring som går på dørelektroniken også kommer det fuktighet inni døra. Dørtrekk må tas av og sikringsboks må vippes fram for og få oversikt over tilstanden på ledningsnettet.

2. Det virker som om batteriet ikke tar lading lenger. Det bør bli tatt en batteritest og måling av ladespenning. Høres veldig ut som det er defekt batteri siden det ikke hjelper med lading.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Kjent feil at det er dårlig ledningsnett i døra på t4. Kan være jordingsfeil ja. Er også kjent at det kan brenne i sikringsboksen der fordi det er ingen sikring som går på dørelektroniken også kommer det fuktighet inni døra. Dørtrekk må tas av og sikringsboks må vippes fram for og få oversikt over tilstanden på ledningsnettet.

2. Det virker som om batteriet ikke tar lading lenger. Det bør bli tatt en batteritest og måling av ladespenning. Høres veldig ut som det er defekt batteri siden det ikke hjelper med lading.

Hei igjen. Tusen takk for svar.

Jeg har skiftet batteri nå, til ett ganske sterkt batteri. Og det startet heller ikkje. Det var ikke tomt,men jeg tok startkabler fra merca da startet den ettervert. Bilen sto på en god stund. så prøvde jeg å slå av bilen, å starte med en gang. Men da var den like død som før. Skjønner ikke hva som kan være galt.

Noen forslag. Er forresten en t4 ja:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du målt om dynamoen lader mens motoren går, samt om det er noe som trekker strøm og tapper batteriet ditt? Siden den starter med starthjelp så er det på det rene at batteriet ikke er bra, i alle fall ikke oppladet.

Det du ikke skriver er hva som skjer når du prøver å starte. Går starteren rundt uten at motor starter eller klarer ikke starter å dra rundt motoren?

Når motoren går bør du ha en ladespening på minimum 13.5-14V målt på batteripolene, noe mer om motorturtall økes.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei jeg har ikke målt det, jeg har ikke verktøy til det.

Men på EU godkjenninga fiksa de det lille problemet, vet ikke helt hva de gjorde men det var noe småtteri:)

Men batterie var helt topp sa han vist. Men var heller ikke noe gale med dynamoen, heldigvis, men det var altså 12 feil tilsammen da.

6-1er feiler og 6-2er feiler. Men trur at jeg skal klare å fikse mesteparten. Vist muttra og de vil ha bilen da :)

Men tusen takk for hjelpen folkesns. FInt med slike forumer som dette:)

Mvh Helle

Lenke til kommentar
Del på andre sider