Gå til innhold

P&r: Dgs x - 07 polo gti

Ranger emnet


Polardego

Anbefalte innlegg

Da var endelig handelen i boks og vi kan presentere P&R's neste banebil. :)

 

Spec:

 

07 Polo GTi gått 88000 km.

 

- Garret GT28RS lader

- Friedrich Gruppe A rustfritt eksosanlegg

- Wössner stempler

- Forsterka rådelager

- Sachs klutch

- Zimmerman bremser

- KW Gewinde

 

Effekt ca. 290 HK

 

Planer:

 

- S2000 look

- Fullbur

- Diff

- Oppgraderte bremser

- Spax bane-understell

 

KGrHqN_jME2H1kCqZgBNt_vFowBQ_19.jpg

 

KGrHqN_icE2LmHNm_HBNt_vIbRzQ_19.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

31.07.11:

 

Da er jeg tilbake etter en morsom tur fra Berlin... (med unntak av 5 timer i fergekø) : bh :

 

Bilen går virkelig bra og jeg hadde noen morsomme race oppover autobahn med både Porscher, Audier og Bimmers...

Testa litt toppfart, gav meg med 250 km/t. Det er ikke så verst for en Polo vil jeg tro.

 

Mer update kommer.

 

Fikk testa bilen litt isted = Skummelt for førerkortet : rolleyes

Kjørte på vekta i Ås men den fikk Error21 når jeg bremsa...

 

Er ihvertfall endel vekt å hive ut da den er stappa med LED helvete, sub og drit.

 

N8164.jpg

 

N8165.jpg

 

Sjefen sjøl, litt misfornøyd og negative...

 

N8166.jpg

 

Unødvendig vekt:

 

N8167.jpg

 

N8171.jpg

Endret av Polardego
Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite reisebrev må til...

 

Here we go:

 

Klart for avreise fra Gardemoen...

 

263326_10150268054240690_541765689_7416327_5841453_n.jpg

 

Da jeg ankom flyplassen i Berlin ventet egen sjåfør på meg... :p

(Jeg blir kalt. Mr.Firepipe av den tidligere eksportsjefen hos Supersport etter at jeg kalte eksosen dems for firepipe :partyon:)

 

224442_10150269094800690_541765689_7428635_6982255_n.jpg

 

Da jeg ankom ble jeg fortalt at det hadde vært storm om natten og at jeg var millimeter fra og få en flat bil før jeg hadde hentet den.

 

Som dere ser på bildet så ligger det kapp av et tre ved siden av bilen, hadde det ikke vært for kontaineren foran bilen så hadde treet ramlet rett over bilen.

 

283401_10150269095745690_541765689_7428657_6687492_n.jpg

 

Kjørte retning Rokstock og vurderte å ta ferga over, men siden jeg ville teste bilen så valgte jeg den nye motorveien (A20) over til Lübeck og videre over til Puttgarten.

 

Gikk nesten bensintom på veien mot Rostock, men det holdt akkurat...

 

IMG_4800.jpg

 

Var ganske så frusterende å kjøre "pent" på autobahn pga lite bensin.. :hmmmmmmmmm:

 

IMG_4799.jpg

 

Men etter at tanken var full så var det bare å gi gass, lite trafikk på A20 så fikk testet litt toppfart bare for å se hva den lille bilen klarte... Jeg gav meg på 250 km/t...

 

Så begynte marerittet, siden dette var første helga med ferie for Tyskere og andre i europe, samt at fellesferien i Norden begynte å bli slutt havnet jeg i tidenes fergekø. 30 km kø og 5timers ventetid for å komme til billett-luka, heldigvis har de VIP-billetter så jeg betalte litt ekstra og kom meg over med første ferge...

 

IMG_4801.jpg

 

Så gikk det kjapt gjennom Danmark og Sverige, konklusjonen er at en slik bil som dette med så mye effekt kan ikke jeg ha som vanlig bruksbil, da ryker lappen før man når å si pølse i brød...

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter en time på tollen så var jeg klar for å komme meg hjem og i seng...

Mistet ene prøveskiltet på veien mellom Gøteborg og Ås, så om noen finner et BF19 skilt klistret på ei HA-HA skiltplate så gi beskjed... :bump

 

IMG_4802.jpg

 

AKSJON Klistremerke:

 

Tidl. eier hadde to store interesser fra før, klistremerker og LED-helvete...

Jeg hadde forventet mye rart av merker, men dette her skjønte jeg mindre av.

 

Bilen hadde jo ikke gått i Indre Tana før så vidt jeg vet... :idea:

 

IMG_4806.jpg

 

Det var noen merker til... (jeg fjernet til og med noen på tur oppover)

 

IMG_4804.jpg

 

Trengs en glassplugg her og jeg vet om noen som selger de... ;)

 

IMG_4805.jpg

 

Også hadde han klistret GTI-merker OVERALT, på instrumentpanelet, innerspeil, lykter etc etc...

 

IMG_4807.jpg

 

For å ikke snakke om LED's... :kiss

 

IMG_4813.jpg

 

IMG_4815.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da legger vi alt prat om klistremerker og LED's bak oss og begynner å konstrerer oss om selve prosjektet... :)

 

I år så kjører vi bilen orginal, minus LED's, stereo og div. klistremerker.

Deler er bestillt, men de blir ikke satt på før etter sesongen.

 

Noen flere bilder:

 

Motorrommet var ryddig og fint.

 

IMG_4812.jpg

 

Vi beholder cup-fangeren siden den er den eneste fangeren vi får plass til den store intercooleren bak. :)

 

IMG_4810.jpg

 

Interiøret skal selges, om noen er intressert i det så send meg en PM.

 

IMG_4808.jpg

 

Fikk bort litt klistremerker som sagt, skal få designet egen logo og sånn etterkvart...

 

IMG_4816.jpg

 

Deler som er på tur inn:

 

Brembo Bigbreak kit lik disse. 323 x 28mm bremser og 4 stempla kalippere.

 

IMG_4798.jpg

 

Også er et antirollbar-kit på tur opp i tillegg, SPAX skal lage et baneunderstell til denne og eller så blir det bur, stoler og sånner racing-ting etterkvart...

 

S2000 bredding står også HØYT på ønskelisten.

 

So far so good...

Første banetreff med denne bli Trackday 12 August.

 

IMG_4803.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden dette også kommer til å fungere som en demobil så kommer vi til å bruke mest mulig av våre leverandører på deler.

 

Stolene vi har valgt blir feks Recaro Profi SPG XL. (for oss med stødig sittepute) :p

 

Profi_SPG_XL_black1l.jpg

 

I tillegg så har vi fått spons på felger fra Rotiform så det blir to sett disponibelt, et med slicks (Rotiform NUE) og et sett for regn/utstilling (Rotiform BLQ)

 

Felgene blir lakkert hvite.

 

NUE:

 

cast_1piece_nue_02b.jpg

 

BLQ:

 

cast_1piece_blq_01b.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

På tide med en liten update her...

 

I høst startet vi nedplukkingen av bilen for å gjøre klart for buret, samt at vi var hos Hansen Motorsport i Fredrikstad og fikk litt insperasjon.

 

Her er resultatet:

 

N8389.jpg

 

N8391.jpg

 

Måtte sette tilbake stol og ratt så bilen er flyttbar når den skal til burbygging:

 

N8392.jpg

 

Så tok jeg og Håkon turen til Anders Hansen Motorsport som har en nesten lik en:

 

N8404.jpg

 

N8407.jpg

 

N8410.jpg

 

N8428.jpg

 

N8436.jpg

 

Herlig inspirasjon!

245 sugehester på 1600ccm

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og ManiaCoupe tok turen til Linnerud for å levere Polo'n til burbygging. Han er den eneste FIA godkjente i Norge i tillegg til rask leveringstid og hyggelig pris.

 

Håkon i farta:

 

n8459.jpg

 

Klar til avreise:

 

n8460.jpg

 

Gutta på tur. ManiaCoupe teller grantrær... :thanks

 

DSCN5434.jpg

 

Noen eksempler av bilene som sto hos Linnerud'n:

 

DSCN5435.jpg

 

DSCN5436.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En måned senere ankom S2000 kittet til Norge... :blunk:

 

Hansen Motorsport ordnet alt av S2000 betar bortsett fra takscoopet som kommer iløpet av vinteren...

 

IMG_5490.jpg

 

Bredderne bak er i glassfiber:

 

IMG_5495.jpg

 

Skjermer i carbon:

 

IMG_5491.jpg

 

IMG_5493.jpg

 

Det samme er bakfangeren:

 

IMG_5494.jpg

 

I tillegg så har jeg fått en orginal VW Motorsport bakvinge... :D

Detta kommer til å bli gromt.

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi leverte bilen til Andre Aarmo som skal montere breddingen på bilen, og nå har ting begynt å skje... :)

 

401263_10150532479594228_629074227_8624105_774241317_n.jpg

 

Blir litt bedre plass til hjul også etterkvart... :p

 

405507_10150532490359228_629074227_8624122_442267822_n.jpg

 

404813_10150532486664228_629074227_8624113_698977566_n.jpg

 

Imens så låner vi denne... :)

 

Volkswagen 240 - (Polo S1600 med Volvo drivverk og understell - bakhjulstrekk)

 

389555_10150509809095690_541765689_8656794_1040997220_n.jpg

Parts and Retards - Størst på senk i Norge.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår