hclande Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Hei. jeg synes at biltema sin båtlakk Topcoat burde få sin egen tråd her på forumet. Etter det jeg har funnet ut så er denne lakken tilsvarende "lastebil lakk" både lastebillakk og biltemas topcoat basert på (PU) polyurethan. og med prisen på 209kr per 0,8L + 0,2L herder, så gikk jeg å handlet lakk og tynner. problemet med biltema lakken for min del er følgende: det finnes ingen anvisning for tynnings forhold for lakksprøyte. farge ut valget er ganske begrenset. med godt mot gikk jeg i gang. første lakkering. med 40% tynner målte jeg med DIN koppen ca.22DIN/S ved 17grader Jeg brukte Devilbiss Plus sprøyte med 1,4mm dyse, og 30psi på manometeret på sprøyta. andre lakkering ble ikke likebra, da jeg skulle prøve ut en ny sprøyte( kina kopi). det ble en del med appelsinhud. brukte da 50% tynner, målte ikke DIN/S denne gangen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Remulade Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Flott farge! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Ser svenskene har brukt denne lakken i lang tid, og de er meget fornøyd. Har du prøvd annen tynner enn den de selger i samsvar med dette produktet på biltema? Synes den var noe stiv i prisen. Skal snart lakkere bilen min, så kommer noen bilder her etterhvert med resultatene Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AudiRadar Skrevet August 14, 2011 Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 Skal faktisk rulle en bil med denne lakken skal også legge ut bilder. må få lakka bilen før vinteren bilen blir kjøpt som rest objekt og lakken er borte så da får man se hvordan den blir rulla. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hclande Skrevet August 14, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 14, 2011 TMB: jeg har ikke brukt annen tynner til denne lakken. men celloluse tynnere skal virke fint feks. lynol eller universal tynner. de lokale malerbutikkene har bare literbokser inne og prisen på de er faktisk mer enn tynneren på biltema. rød fargen jeg lakkerte er bare midlertidig. jeg har liggende pearl pigment i candy apple red farge som skal blandes i klar lakk, planen var da å bruke klarlakken til biltema. + Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TMB Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Det hørtes spennende ut. Siter En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hclande Skrevet August 20, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 20, 2011 da var mesteparten av dagen gått med i teltet mitt... candy apple red pearl i biltema klarlakk. ble egentlig litt skuffet av fargen.. den ble mye for rosa, lignet ikke helt på apple red.. kan jo nevne at det var SYKT vanskelig å lakke med. ble noen ganske stygge områder, fikk ikke tatt skikkelig bilde i dag, skal se om jeg kan ta noen flere bilder i morgen.. brukte 10% tynner i klarlakken. tåka ligger tett enda.. mangler visst avsug vifte her er et nærbilde.. ikke så enkelt å få med effekten helt her.. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hclande Skrevet September 5, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 kan legge til et bilde av siste omlakkeringen den beste til nå:) to strøk med rød blandet med litt svart og ett strøk med klarlakk. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
G_Yog Skrevet September 6, 2011 Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Heh.. Arti tråd.. Gjerne no nærbilder ute i dagslys, ser effekten bedre da. ;) Siter PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav! MantaB-82: Slædde :) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hclande Skrevet September 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2011 skal se om jeg kan få tatt noen nærbilder når jeg er innom en dag:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hclande Skrevet September 7, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 7, 2011 bare for å slå fast så er bilen nå lakket med vanlig rød farge uten pearl tilsettning;) var innom i dag og fikk tatt noen bilder, det var litt utrygt vær så det ble innendørs:) av en eller annen grunn så ble hele bakluken dekket med appelsinhud men ellers så ser det ganske bra ut.. vil jeg si;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg