janusch Skrevet August 16, 2011 Rapporter Share Skrevet August 16, 2011 Hei forum Jeg har hatt problem med for varm motor i lengre tid nå. Det har ikke vært kritisk varmt, men spesielt på bykjøring har temperaturen blitt høy. På langkjøring er temperaturen stabil. Bilen har ikke vært på service på ganske lenge. Det jeg lurer på er om den høye temperaturen kan skyldes at kjølesystemet er tett, eller om det kan være snakk om en defekt termostat eller vannpumpe? I tillegg kjørte jeg bilen for varm på bykjøring her en dag. Det spratt av et rør på kjølinga til og med. Etter det har bilen blitt varm etter kort kjøring. Er det noen som har en god prosedyre på å lufte ut kjølesystemet på en Omega. Holder det å kjøre bilen på tomgang med radiatorlokket av eller er det en ventil som må skrus opp og? Er takknemlig for alle svar. JO Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
magaas27 Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 har samme problemet! virker som det er dårlig sirkulasjon på min. har du problemer med tomgang og? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Fylte du etter kjølevæske etter at slangen hoppa av da? Er det lenge siden registerreima og vannpumpa har vært skiftet? Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg