Gå til innhold

VDO CD-Spiller uten resume på CD?

Ranger emnet

Slim!

Anbefalte innlegg

Heisann. Har akkurat fått satt inn CD-spilleren min i bilen (VDO CD-751X). Når jeg skifter fra CD-Radio og så til CD igjen så starter CD'en på spor 1. Trodde det var rimelig standard med resume funksjon på cd spillere. Fant ikke noe om det i manualen, men det kan godt tenkes at det er så trivielt at de ikke nevner det. Kan det være noe som må aktiveres (isåfall rart ettersom det ikke står noe om det i manualen).

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når cd'en er på feks spor 3 å du skrur av å på bilen da. Fortsetter den da på spor 3 ? hvis ikke så kan du ha koblet den gule å den røde ledningen motsatt av hverandre (minne/tenning)

(o) 94' Toyoda Carina E 1,6 Sportsbilrød

(x) 92' BMW 525ia

(x) 83' Mercedes Benz 190E Lorinzer

(x) 86' Ford Fiesta 1.1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle ting så starter den faktisk på radioen (selv om jeg hørte på CD når jeg skrudde av), men om jeg switcher til CD så begynner den på spor 1 igjen da ja.

Spilleren er koblet på tenningen. Om jeg vrir nøkkelen til "hakk" 1 og setter på spilleren så starter den (næh, så rart :o). Hvis jeg nå starter motoren så stopper spilleren og jeg må trykke "On" igjen. Også: Om jeg setter meg inn i bilen og starter den som normalt så skrur ikke Radio/CD'en seg på. Jeg må skru den på manuelt. Dette synes jeg er rart siden den gamle (En Blaupunkt kassettspiller) startet automatisk ved tenning på.

Jeg brukte bare den gamle DIN kontakten (uten å gjøre noe om på den. Kan det tenkes at holdestrømmen ikke treffer riktig pinne på den nye spilleren?

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Sliter fortsatt med dette. Det skjer (eller ikke skjer) det samme som fortalt før her, men jeg la merke til noe rart for noen dager siden. Et par radiostasjoner en kamerat lagra på hurtigknappene er der enda uansett hvor mange ganger jeg tar ut nøklene så det ser ut som det er holdestrøm der (hvis ikke dette lagres på en RAM-brikke el.

Noen tips?

Edit: Jeg sendte en mail til BilRadioSpesialisten (der jeg kjøpte den) og spurte hvilken modell det var. Jeg fikk isvar at det var en 2002 eller 2003 (mest sannsynlig det siste sa han). Spesielt med tanke på dette synes jeg det er rart at resume ikke er blant "funksjonene".

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider