Gå til innhold

Montering av Nokia handsfree

Ranger emnet

one

Anbefalte innlegg

Hei, har skaffet meg handsfree kit til Nokia 6310i'n min, CARK-91 er betegnelsen.

Noen som har erfaring med å montere dette? Tenker spesielt på hvordan jeg skal komme til for å tre ledninger inn i konsollen.

En annen problemstilling er hvor finner jeg +12V fra tenninga?

Bilen er en '91 Audi 100 C4 2.3E

Mvh,

Thomas.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, da har jeg montert :) Ble endel frem og tilbake og triksing, men resultatet ble ganske bra.

Skrudde av dekselet under dashbordet på førersiden så fant jeg punkter til å koble +12V og GND, samt plass til handsfree-boksen.

Eneste jeg ikke har fått fikset ennå er +12V fra tenninga, gjelder forsåvidt CD-spilleren også, noen tips her folkens?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12v kan du jo hent fra sigarett tennern, den skull vell vær i nærheten av spillern... probleme der kan vær at strømmen til den ikke bli kutta viss du tar ut tenninga...

å var det med sånn at lyden på spillern blir muta når noen ringer til deg???

viss ikke har jeg en sånn liggende som jeg ikke fikk bruk får

Ingen over, all under

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, henta +12V permanent fra "inntaket" under dashbordet, det er der jeg har plassert selve handsfree-"boksen" som alt kobles til.

Sigarett-tenneren min har alltid strøm. Virker ikke som om den trekker no særlig strøm (eller i det hele tatt) når telefonen ikke står i, så da har det ikke noe å si.

I strøm-kontakten var det med 5 ledere, +12V (permanent) +12V (switched) GND, Antenne (motorisert) og Mute, men CD-spilleren min er av den billige sorten og har ikke mute!!! (iallefall ikke ISO-kontakten jeg skaffa).

Lenke til kommentar
Del på andre sider