Gå til innhold

Trenger hjelp ang. bygging av anlegg

Ranger emnet

Snekkern94

Anbefalte innlegg

hei, jeg er ny her på forumet men jeg ser at det er mye bra her ;)

det som er greia da, er at jeg om 5mnd fyller 18 og da henger jo førerkort og bil med.

- back to topic.

jeg har planer om å kjøpe en audi A4/A6(stasjonsvogn) og skal bygge anlegg inn i bilen.

det jeg tenker er såklart en sub, 2x12"?. så blir det vel 4 6,5" høytalere i alle dører, og diskant.

og 2 forsterkere? en til sub og en til høytalerne.

det jeg lurer på da, er dette bra? noen som har noen inspill på hvordan jeg kan gjøre det bedre. har ikke mye peiling på kabler osv.

budsjettet er åpent, skal ha et råbra anlegg.. ikke usaklig at jeg bruker 15-20tusen på det

takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppskriften din ser grei ut den, men du skal selvfølgelig ha komponentsett i dørene foran. Bak er det ikke så farlig, må du på død og liv ha noe baki, så kan du montere noen coax høyttalere i orginalfestene der. Det viktige er å få montert fronthøyttalerene skikkelig, og dempe dørene osv.

Siden dette er en avant, så er det vel mulig å bruke reservehjulsbrønnen som kasse til en skikkelig 15" feks, det funker BRA i stv.

IKKE se deg blind på watt når du skal velge utstyr, og husk at hvis du kjøper en sub som trenger 3000watt, så må du også ha en forsterker som gir 3000watt, og da må du også ha nytt batteri og ny dynamo osv, og da blir det fort dyrt. Også er det ikke sånn at jo mere watt et element tåler, jo bedre er det.... Det beste hadde vært et element med 150db følsomhet, og effekttålighet på rundt 20watt rms. Da kunne man koblet det rett på spilleren og spillt så det gjorde vondt, men slike element finnes ikke dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider