Gå til innhold

Bilforumet - Nytt prosjekt er lagt til - Skyline GT-R R32

Ranger emnet

Marius

Anbefalte innlegg

Originally posted by Modmach1

Er denne solgt til Molde traktene ? den var på en utstilling her i Molde i dag... Sto med lillestrøm prøveskilter (leid der)

Det er Bjørn sin bil det, en annen. Den dro herifra i går kveld. Du kan lese om den her

Bilforumet.no

Administrator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer at den er i området rundt Molde ja. Bilen går på Averøya, der jeg bor. Jeg har vært i Oslo i 10 dager for å få ferdig bilen, så det er godt å endelig få den hjem igjen. For ordens skyld så må jeg si at jeg ikke eier bilen,men broren min, jeg har bare importert den.

Etter å ha mottatt Wiseco 87.5mm smidde stempel, Tomei pakningssett og nye veivlager, var det på tide å få satt sammen motoren igjen. Ingen av motorverkstedene i Oslo hadde mulighet til å bore opp blokken på lang tid, så vi begynte å miste håpet på å få sammen bilen på "kort" tid. Etter en liten ringerunde ble vi tipset om Ski motorverksted . En kort samtale senere, og vi var på vei til Ski med motoren. Der traff vi Tom Herskedal , som i tillegg til å være en meget kompetent motorbygger/mekaniker, også drev med roadracing i sin egenbygde corvette. På verkstedet hans blir det bygd alt fra NTCC-motorer til ferrari og lamborghini-motorer. Vi fikk en omvisning rundt i lokalene, og det var imponerende å se hva de hadde og hva de kunne få til. Han hadde faktisk egen bremsebenk for motorer. Etter litt omvising og juging, ble vi enige om at han skulle ringe oss dagen etter, når blokken skulle være ferdig. Dagen etter klokka 13.00 ringte han, og vi satte igjen kursen fra CrazyTuning til Ski Motorverksted. Her var alt klappet og klart, og det var bare å ta med seg blokken tilbake og sette i gang å skru. Jeg vil anbefale alle å kontakte Ski Motorverksted når de trenger kompetanse på motorbygging, for her var det virkelig snakk om et firma med peiling på det de drev med. De sa de tok på seg alt innen motorbygging, bortsett fra sliping av kamaksler. De tok faktisk en lamborghini-blokk ut av boremaskinen for å gjøre ferdig blokken vår, slikt setter vi pris på :)

Jeg bestemte meg for å shine opp eksosmanifolden litt, med litt sandblåsing og sandpapir, når jeg oppdaget at det var en liten sprekk helt nede ved turboflensen. Heldigvis var Einar (Lilla flammelakkert RX7) der, så han tok med meg til Dirty Racings verksted så vi fikk reparert den. Etter sveising og lakkering med varmebestandig

Deretter fulgte noen dager med skruing, og til slutt var alt klart til den første oppstarten. Asim vrir om tenningsnøkkelen så bensinpumpen starter. Vi oppdager fort at det spruter bensin ut fra koblingene ved bensinfilteret, men dette løses fort ved å stramme til slangeklemmene. Så var vi klare til et nytt forsøk, Asim vrir nøkkelen på ny, og motoren starter med en gang. Ikke at vi hadde forventet noe annet da :D

Deretter var det litt testkjøring, litt småstramming av noen koblinger, og bilen var klar til innkjøring. Vi tømmer på biltemaolje, og kjører ivei. Etter to timer parkerer vi bilen og tar natt. Dagen etter skifter vi til Redline olje på motor, gir og alle differ. Bilen fungerer nå som en drøm, den eneste ulempen er en ørliten oljelekkasje, sannsynligvis fra bunnpannen eller en kobling et sted. Vi har stilt wastegaten på det slappeste, og motoren lader nå ca. 1 bar. Det flytter seg bra, men det blir nok grommere når vi får satt på E-manage og tatt den opp til Bjørnstad for mapping og måling :)

En stor takk går til de som har hjulpet oss med å få ferdig kjerra, spesielt Ski Motorverksted, Einar på Dirty Racing og Marius og Asim på Crazy Tuning. (høres vel ut som om jeg har vunnet en Oscar eller noe)

Skulle skrevet mere, men har det litt travelt :)

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 months later...
Originally posted by Xplod

Hvordan går det med denne bilen nå? :)

Den fungerer knallbra. Vi kjører fortsatt bare 1 bar, vi håper på å få den opp på 1.5 før vinteren kommer, men dette involverer montering av tillegssprut og kjøring på ruller, så jeg vet ikke helt når det blir gjort. Delene ligger klare og venter. Ellers så var bilen på Gatebil på Våler i mai, der den faktisk ble dratt med ut på banen. Gatebil-crewet monterte kamera på bilen, så det er mulig den blir med på gatebil-filmen som kommer rett før/etter jul :). Jeg hadde den også med på gatebil på Rudskogen i helgen.

Don`t fool with the old school

Corolla KE25 prosjekttråd

Lenke til kommentar
Del på andre sider