Gå til innhold

Scholl Concepts S03 Gold Edition

Ranger emnet

RomskogCruising

Anbefalte innlegg

S03 Gold er helt suveren, bruker den selv :) Brukte tidligere Meguiars MG105, men etter å ha prøvd S03 kommer jeg ikke til å gå tilbake for å si det sånn :)

Den fungerer best sammen med en roterende maskin, men når det kommer til valg av pads er det ingen fasit, det varierer fra bil til bil. Både hardhet på lakk og lakkens tilstand spiller inn der... Og som du helt sikkert vet er du avhengig av en finere polish etter denne :)

Skal du ha alternativer, så skal 3M og Menzerna være bra saker, men de har jeg ingen personlig erfaring med.

Og om det passer en nybegynner? Ja, men du er nødt til å bruke huet :) Den passer ikke noe dårligere for en nybegynner enn andre typer rubbing :)

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for et veldig bra svar! :)

Jeg har alltid brukt håndmakt når jeg polerer etc.. Men det går å bruke håndmakt på S03 Gold? Eller må man bruke maskin? I så fall hvem maskin anbefalles? Er student, så mye penger har jeg ei! :P

Har lest igjennom mange tråder om maskiner, men står mye ymse syntes jeg.. Er det bedre å bruke håndmakt enn å kjøpe en på biltema? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sitti i hele kveld å sett på Poleringsmaskiner og rubbemidler! :P

Etter å ha lest en del så lønner det seg å kjøpe Scholl S17 i steden for S03 Gold? Ettersom S03 er litt grov.!? Eller kan jeg like godt kjøpe Meguiar Ultimate Compound? :)

Gjentar meg selv litt og alle andre her inne, men får jeg valutta for pengene når jeg går på biltema og kjøper en roterende maskin? Eller har dere noen forslag på en maskin til OK pris? Helst under 1000,-

Christoffer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Einhell som de selger på BilXtra funker bra for en nybegynner :) Kjøp heller S03 og S30, det er en mer komplett kombo enn det S17 utgjør alene. Vet ikke hvordan S03 funker for hånd, men vil uansett be deg om å prøve en maskin isteden, da man for hånd fjerner lite eller ingen riper. Det trenger ikke være en roterende maskin heller, det kan godt være en DA. Mitt tips er å ta turen innom DCN.no, der er det MYE mer informasjon å hente enn her :)

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den ja :) Bare kjøp deg en annen bakplate, 3M sin for eksempel. Roterende fjerner fler riper fortere enn en DA, men en DA er sikrere å jobbe med, da man med denne ikke risikerer å brenne gjennom lakken slik man kan komme i skade for å gjøre med en roterende. Når det er sagt så skal det mye til for å gjøre det med en roterende og, så lenge man følger med på hva man driver med!

Bilforumet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider