Nemaid Skrevet August 23, 2011 Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Mistet plutselig alt av "kraft" fra motoren under kjøring på vei hjem fra jobb i dag. Ingen varsellamper som lyser, merker bare at bilen drar veldig dårlig, samt en lyd som kan minne om "blaffring" under stort gasspådrag. Den er også noe "jagete/ujevn" under kjøring. I bratte lange oppoverbakker klarer den maks å holde 60-70, og noe annet enn 3-gir er uaktuelt. Kan legge til at termostaten har vist symptomer på at den er dårlig på en tidligere kjøretur i dag, men den kan vel ikke ha noe med dette å gjøre? Håper noen kan ta seg tid til å hjelpe :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 23, 2011 Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Hvilken motor har du? Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet August 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Ah.. glømte helt i å skrive det.. Er en 2,0 TDCI. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet August 23, 2011 Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Min første tanke da er sprekk i en av slangene til turboen, eller sprekk i intercooler. Men det kan sikkert være en hel del andre ting også, vi har jo en Mondeo-ekspert her inne med brukernavnet "Mondeo". Får se om han svarer i nær framtid :thumb Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet August 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Takker for svar, hørtes ikke særlig bra ut :/ Regner med noe sånt vil bli dekket av garantien? Er litt over en uke siden jeg hentet den hos forhandleren.. Satser på at mondeo kommer med noen kloke ord :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 23, 2011 Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Det var da voldsomt...;) Tror du har rett jeg JChE, sprekk i turboslange, tipper på mellom intercooler og innsug Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet August 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Takker for svar :) Så er neste spørsmål, er det veldig skadelig for bilen å kjøre med dette? Er ca. 6 mil til nærmeste Ford-verksted, som jeg regner med fikser dette på garantien? Er seks dager siden jeg kjøpte den... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mondeo Skrevet August 23, 2011 Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Tut og kjør, men for sikkerhets skyld så trenger du ikke presse ut det siste av turtall og seigdraging, En ubelastet turbo snurrer styggfort:) Vet ikke hva slags avtale dere har, uansett er det ikke så dyre greiene Siter Bilforumet.noModerator Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet August 23, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 23, 2011 Er 3 mnd garanti, så regner med det går under der. Blir uansett en telefon dit i morgen før jeg gjør noe mer, men nå vet jeg i alle fall noen lunde hvordan jeg skal forklare hva som er "feil" i telefonen. Takk igjen, du er veldig hjelpsom Mondeo :) hører sikkert fra meg ved en senere anledning.. :P Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nemaid Skrevet August 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2011 Da var bilen tilbake fra verkstedet. Det var vist et defekt EGR-rør som var årsaken til kraftsvikten. Av ren nysgjerrighet lurer jeg på hvorfor dette fikk motoren til å "miste" alt av "kraft"? Gikk bilen i en slags "nødmodus", eller har "etterbrenningen" av eksos så mye å si for effekten til motoren? Håper noen kan forklare :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg