Gå til innhold

Demper, Dunkelyd

Ranger emnet

AXi0N

Anbefalte innlegg

Hei

Nå begynner jeg å bli dritt lei av den dunke lyden bak i dempern min når jeg kjører over små humper...

Har lest noen steder at det er skrua på toppen ved demper tårnene som ikke er stramma til helt ordentlig... (bak)

Sånn at den driver å dunker opp på ned.

Men sist jeg dreiv på med de skruene der, så spratt dempern opp.. hadde visst klart å føkke en sånn låsering eller noe..

Så nå er jeg litt små redd for å prøve å stramme på den siden det dunker...

Noen som har vært borti dette, og har noen tips?

mvh

Joachim

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by AXi0N

Hei

Nå begynner jeg å bli dritt lei av den dunke lyden bak i dempern min når jeg kjører over små humper...

Har lest noen steder at det er skrua på toppen ved demper tårnene som ikke er stramma til helt ordentlig... (bak)

Sånn at den driver å dunker opp på ned.

Men sist jeg dreiv på med de skruene der, så spratt dempern opp.. hadde visst klart å føkke en sånn låsering eller noe..

Så nå er jeg litt små redd for å prøve å stramme på den siden det dunker...

Noen som har vært borti dette, og har noen tips?

mvh

Joachim

----------------------------------------------------------

Hehe.. kjipt å skulle stramme en skrue å så spretter hele dritten opp.. Ser det for meg! !

Men,er du sikker på at det er demperen nå da? Det samme skjer til meg,men til meg så er det eksosen.. Røret er så tykt der røret går over bakstillinga at det smeller nedpå hvis humpen er "bratt" nok liksom.. Har stramma den skruen du snakker om da jeg kjøpte bilen,for da var den ene originale demperen helt sunket sammen + at skruen var løs på toppen der,og da "teita" jeg den bare til,uten at den spratt opp.. Fin Golf har du vertfall.. ! :)

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VWGolfIIHFS

----------------------------------------------------------

Hehe.. kjipt å skulle stramme en skrue å så spretter hele dritten opp.. Ser det for meg! !

Men,er du sikker på at det er demperen nå da? Det samme skjer til meg,men til meg så er det eksosen.. Røret er så tykt der røret går over bakstillinga at det smeller nedpå hvis humpen er "bratt" nok liksom.. Har stramma den skruen du snakker om da jeg kjøpte bilen,for da var den ene originale demperen helt sunket sammen + at skruen var løs på toppen der,og da "teita" jeg den bare til,uten at den spratt opp.. Fin Golf har du vertfall.. ! :)

hehe:) Ja

Har tenkt på at det er eksosen.. Får kjøre bilen opp på bukken og sjekke littegranne.. kanskje legge noe greier mellom så det ikke "dunker" så mye...

takk takk, finere skal den bli.. hehe ;)

-02 BMW e46 318i Cabriolet m-tech II Bilde

-94 Ford Mondeo stv 2.0i zetec [solgt] Bilde

-90 Ford Sierra DOHC Sparco Edition [vraket] Bilde

-84 VW Golf II [solgt] Bilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva fant du ut?

Sliter med det samma selv,så er ganske lei av den "ka-dunk'inga"

! Alle som sitter på lurer fælt på hva den lyden er,og det blir ikke bedre av å ha noen baki liksom!

Leita litt utti garasjen,og fant en liten gummikloss som jeg skal se om jeg får mellom,men det må nesten være litt klaring så man ikke klemmer røret flatt,eller??

Skal stikke til sengs,har blitt for sent nå.. (Blir så gira av å sitte å lese innpå forum'et at man aldri kommer seg i seng :) )

Snakkes..

- 85 VW Golf G60 8vT

- 87 VW Golf II 1,8 (Solgt)

- 69 VW Boble (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider