Astra1,9cdti Skrevet August 24, 2011 Rapporter Share Skrevet August 24, 2011 Hei Jeg har en Opel Astra 1,9 cdti som ble første gang registrert 03.08.2006. Har fått påvist lekkasje av servo-olje med beskjed om at hele styreleddet på bilen må byttes. Hadde bilen inne hos merkeverksted før 5-årsfristen gikk ut, uten at de klarte å påvise hva som var årsaken til at bilen lakk så mye olje. En uke etter utløpt frist var bilen inne på Opel-verksted i Sverige som enkelt påviste årsaken. Prisen på reparasjon er ca 17500 SEK. Diskuterer med GM Norge i forhold til reklamasjon, men får ikke svar før bilen har vært inne hos et verksted i Norge. Har fått time der den 06.09. Hva tror dere? Er det normalt at tannstang/styreledd må byttes på en så "ny" bil som har fått ca 85000 km? Finnes det alternative reparasjonsmåter? Er lite sugen på å betale så mye på en bil jeg planlegger å kvitte meg med. Mvh Jan M Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 24, 2011 Rapporter Share Skrevet August 24, 2011 Nei, det er noe opel bør dekke når den er så langt under 100 000 også. Siden feilen var der før reklamasjonstiden gikk ut. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg