Gå til innhold

Unngå bomstasjonene i Oslo?

Ranger emnet

Slim!

Anbefalte innlegg

Du finner en på Alna, den som var nevnt i media.

Du svinger inn til mot Asea og NSB Gods. videre nedover mot SomleGods og Tollpost. Sto et kamera der for 4-5 år siden. Av og til er det paller som fyller opp, andre ganger ikke... Sto i media at så lenge det kun står bilsperre på skiltet, og ikke forbudt i noen form er det LOV å kjøre der.

En Volvo 240 faller perfekt ned i grava med begge hjula, en HiAce går akkurat. Jeg har prøvd. Ikke på Alna, men på den bilsperre som er enden av veien forbi Østre Aker kirke. Fra Ulven og ut på Strømsveien.

Ellers er det ei bilsperre fra Mortensrud og ned mot Holmlia. Der går det AKKURAT med en Partner mellom grava og bommen på fortauet. Btw: det var dengang (4-5 år siden) noen "morsomme" bremsespor på en 50-60meter som endte opp NEDI grava! Dæven!! Det må ha gjort vondt! c",)

Bilforumet.no
Super Moderator
sier: Du får ikke sex om du krever kondom, i baksetet på min Volvo Amazon (",)
Hakkum

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm hvis du ehh host kremt kjenner noen tvilsomme elementer så ligger det en liten boks i dashbordet på alle busser i oslo.. men en host, kremt knapp på... det er fjernkontrollen til alle bommene på alle de sperra småveiene i oslo, skaff deg en sånn og ikke spør hvordan jeg vet det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde senderenheten på bussene ble sveisa fast under jeg? Pga massivt tyveri. Men tyvene bruker nå skjærebrenner og stikker av med senderen. Synes det er drøyt at man må betale veiavgift for å bygge veier, og bomavgift for å betale veier, og avgift på bensin for bruk av bilen, og omreg. avgift for å dra inn enda mer penger. Og seff avgift på nybil.

Men i bunn og grunn må staten få inn penger for at velferdssamfunnet skal gå rundt. Desverre går det ut over bilistene.

På ekeberg kunne du bare kjøre over grussletta ved siden av stasjonen før, men lurer på om det ikke er lagt ut steiner der nå. Og man må kjøre over en liten sandvollleyball-bane for å komme til grusbanen.....

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Driver

hmm hvis du ehh host kremt kjenner noen tvilsomme elementer så ligger det en liten boks i dashbordet på alle busser i oslo.. men en host, kremt knapp på... det er fjernkontrollen til alle bommene på alle de sperra småveiene i oslo, skaff deg en sånn og ikke spør hvordan jeg vet det..

Det stemmer ikke.. bussa har en "prioritetsbryter" under bussen i forkant som er drevet av 24v anlegget.

Når bussen passerer nedgravde radiolinker på ruta si veksler f.eks lysmasten fra rødt til grønt og portene åpner seg (f.eks over Vålerenga)

Men prioritetsbryterne er programmert for sine respektive ruter.

Hvordan jeg vet det? Har vært bussmekaniker i over 2 år nå og har pella sund endel dashbord og ikke minst koplet endel prioritetsbrytere.. host kremt..

Volvo V70 D5 Premium 2003

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man kjører E6 fra nord.

Ta av mot Trosterud (siste avkjøring før bomstasjonen på alna). Venstre i første rundkjøring retning Trosterud T-Banestasjon. Over E6'n.rett fram i rundkjøringa..så ser man en ny liten bomstasjon 100 meter lenger opp i veien..sving til venstre rett før denne opp mot T-banestasjonen. Kommer da opp på en parkeringsplass(?) og kjør rett over denne. Følg så denne veien 20 meter og sving til venstre og høyre med en gang..kommer da opp på siden av noen blokker..(fortsatt lov å kjøre der) sving så til høyre (gangvei) og følg denne til toppen..da er man på lovlig vei igjen...så er det bare å kjøre ned på andre siden av bommen..mye å forklare..så jeg skal forsøke å se om jeg finner et lite kart du kan følge.. :D

Lagre bilde og forstørr om noe skulle være uklart

Kart.jpg

Jeg har ikke kjørt denne ruta på lenge..men jeg tviler på at det er satt opp bom

Chrysler Stratus 2.0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by ClusterOne

Det stemmer ikke.. bussa har en "prioritetsbryter" under bussen i forkant som er drevet av 24v anlegget.

Når bussen passerer nedgravde radiolinker på ruta si veksler f.eks lysmasten fra rødt til grønt og portene åpner seg (f.eks over Vålerenga)

Men prioritetsbryterne er programmert for sine respektive ruter.

Hvordan jeg vet det? Har vært bussmekaniker i over 2 år nå og har pella sund endel dashbord og ikke minst koplet endel prioritetsbrytere.. host kremt..

fa er det bare å ta bussen som kjører samme veg som du bruker til jobb da;):D

Opel Astra1,7 TDI

Nissan 200sx s13 D-Spec

BMW e28 Is bil

Suzuki bandit Draps maskin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Golf T&Nos så klart!

Ta av mot Trosterud (siste avkjøring før bomstasjonen på alna). Venstre i første rundkjøring retning Trosterud T-Banestasjon. Over E6'n.rett fram i rundkjøringa..så ser man en ny liten bomstasjon 100 meter lenger opp i veien..sving til venstre rett før denne opp mot T-banestasjonen. Kommer da opp på en parkeringsplass(?) og kjør rett over denne. Følg så denne veien 20 meter og sving til venstre og høyre med en gang..kommer da opp på siden av noen blokker..(fortsatt lov å kjøre der) sving så til høyre (gangvei) og følg denne til toppen..da er man på lovlig vei igjen...så er det bare å kjøre ned på andre siden av bommen..mye å forklare..så jeg skal forsøke å se om jeg finner et lite kart du kan følge.. :D

Jeg har ikke kjørt denne ruta på lenge..men jeg tviler på at det er satt opp bom

Ved den bomstasjonen der er det bare å frese på i feil kjørefelt når du skal passere :) (Den under broa der).

Så lenge det er klart da.

x Audi 90 -84 2.2E

x Vw Golf 2 -87 1.6

Audi 80 1.8cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Den der prøvde jeg meg på på fredag. Skulle hente noen kamerater som hadde vært på fest på Trosterud. Vi kjørte opp der du sa fordi naturen kalte. Jeg så det gikk en vei oppover der og jeg fulgte den. Og det langt. Kjørte nok godt over 1km på de mini veien der :S Glatt var det også. Snudde da jeg kom til en bro for de som er kjent der. Men til venstre må jeg prøve altså.

- 2005 Audi 2.0TDI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kart.jpg

Det pleier å ligge en svær stein der. Altså på begynnelsen der du går fra lovlig til ulovlig. Var ikke det før, men så kom den rundt okt. nov. Vet ikke om den er der nå lenger. Bruker den ved alnabru, Tollpost der.

Pluss at de på Trosterud, ergo de som bor i de blokkene, ble mer oppmerksomme på bilene som kjørte forbi hele tida, så de klikka av og til...

Hey ho!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gjett hvem som dro ned innkjøing forbudt skiltet a :D

1991 Opel calibra (Solgt)

1985 Mercedes 190e 2.3 16v

2001 Peugeot 206 (Solgt)

1992 Bmw 318i Turbo (Eyecandy) (Solgt)

1991 Opel Calibra (Solgt)

1991 Toyota Mr2 (Solgt)

1991 Opel calibra (Solgt)

1990 Nissan 200sx s13 (Solgt)