Gå til innhold

A3 8l - Automatkasse girer hardt + plassering av vagcom plugg

Ranger emnet

Enebakk

Anbefalte innlegg

Hei.

Tenkte jeg skulle stille spørsmål anngående min Audi a3 1999 modell (8l).

Var innom et verksted her om dagen som driver med ren service og reperasjon av automatkasser, og lurte på hva som var feil med kassa siden den giret litt hardt imellom 2-3 gir.

Han tok og prøvekjørte den og sa at mest sansynlig så måtte ventilhuset byttes, og siden jeg ikke går rundt med slike kontanter i lomme for øyeblikket,

så lurte jeg på om det kan forbedres ved å "flushe" kassa, ved å tappe olja fylle på ny olje og gå igjennom gira osv. lurer på om jeg gjør dette så kan det forverre situasjonen? slik at kassa girer enda hardere siden skiten som evt. var inni der har skapt mer avstand mellom komponentene eller noe slikt.

Det andre jeg lurer på er hvor denne "vagcom" kontakten i bilen finnes, siden ikke svendsen eksos eller han bilmekanikeren kunne finne denne.

Har sett under sigarett tenneren (der finnes det et deksel, men tar jeg det bort er det ingenting der, kun et hull inn), har sett under rattet på førerside og passasjerside, har sett i bagasje og overfladisk i motorrom, men kan ikke finne ut hvor denne sitter.

Den er importert fra tyskland i 2009 var det vel av forrige eier.

Setter pris på alle relevante svar:)

Mvh

Enebakk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er vagcom pluggen funnet, ringte møller og forklarte problemer, og han teknikeren jeg snakket med sa at det var ganske ofte at når pluggen ikke befinner seg under dekselet, så er den dyttet inn i konsollen, så fikk åpnet denne og fant pluggen. så dette problemet er da løst.=).

Men det andre spørsmålet anngående girkassa er fortsatt relevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider