Gå til innhold

ventiljustering på Subaru Forester 03

Ranger emnet

subaruforester

Anbefalte innlegg

Har en 2 l subaru forester som er bygd om til gass(prins) Bilen er godkjent og ombygd etter spes fra subaru. Jeg har kjørt 90 000km uten problem. Nå (siste 30.000)fusker motoren. stopper på tomgang og har lite trekkraft.Mistenker at den trenger veintiljustering. Oppsiktsvekkende nok så klarer ikke autorisert Subaruforhandler og svare på om motoren har mekaniske eller hydrauliske løftere.... Noen som har lignende erfaring?? Tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

er mekaniske løftere på subaru forester 2003 (med mindre det er en turbo) stort sett greit og justere de, noe som er anbefalt av subaru hver 30.000 km på biler meg lpg anlegg.

når det gjelder fusking på gass biler har vi for det meste erfart at det er pluggkabler eller plugger som forårsaker de symtomene du beskriver.

selv om mangel på ventil justering og kan forårsake de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Takk for svar. Kabler og plugger er nytt. verkstedet har sjekka ut diverse feilkoder bla på lambasonde. Nå sist ,etter oppfordring fra meg ba jeg de måle kompresjonen(nye 2000.-spenn..)i motor.Alt vel,de hadde dessuten klart å konstatere (utrolig men sant )at bilen har mekaniske løftere. Mekaniker har ikke tro på at ventilene trenger justering.... "De lager ikke lyd og høres helt fine ut"...

Konklusjon blir at jeg får spandere ventiljustering og at det ikke blir på autorisert verksted!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan være fremre a/f sensor (lamda) selv om den ikke legger feilkode, har vært borti det på de gassbilene vi har gående hos oss. da må de isåfall på med select monitor og lese ut data, er det ikke ett subaru verksted som er bedre egnet i nærheten? vist du tar ventiljustering hos ett verksted som ikke er autorisert, så pass på arbeidstiden og at de justerer ventilene riktig. pleier og ta ca 2 timer og det skal være 0.20 mm klaring på innsugs ventilene og 0.25 mm klaring på eksos ventilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider