BMW520 Skrevet August 27, 2011 Rapporter Share Skrevet August 27, 2011 Sliter med en 290tdt jeg har med at den ikke lader (0 ladetrykk) . har en tråd om det her, men nå har jeg et annet problem, fikk tak i ei hjerne til den som er i orden og med indentisk nr, men den starter ikke med den hjerna, og skjønner da at det er startsperra på den som gjør det. fikk da tak i den lille svarte brikken som sitter i nøkkelholderen som har med startsperra og gjøre, den kommer da fra samme bil som hjerna jeg fikk tak i, men den starter fortsatt ikke. da lurer jeg på EN ting, hvordan for jeg ordnet dette? er det no mer som trengs fra den andre bilen? Noen som har vært borti dette, eller vet hvordan man fikser det. ser helst å slippe å reise til et MB verksted,om jeg ikke er helt absolutt nødt, da det er både langt og dyrt. Er vel 2 alternativer jeg har som kan gjøres, enten få den til å gå med den nye hjerna med startssperre funksjonen inntakt. ELLER få fjerna startssperra da den egentlig ikke trengs på den gamle bilen. Noen som har peiling på dette og kan HJELPE MEG? Setter virkelig pris på svar nå Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easy rider Skrevet September 23, 2011 Rapporter Share Skrevet September 23, 2011 Er du sikker på at det er styrenheten som er problemet med bilen?Jeg har samme bil og har hatt samme problem med 0 ladetrykk.Første gang hadde jeg trykklekasje mellom turbo og intercooler.fant det ut men en enkel trykktest av systemet.andre gangen det skjedde fikk jeg problemer med en trykkventil som styrer spjeldet på innsugrøret rett over turboen.Ta av vacumslangen og plugg den med en bolt el lignende. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet September 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Nei det er nok ikke styreenheten,men det hadde vært greit å fått bort startsspærra, slik at det gikk an å bruke den andre styrenheten jeg har, hos meg er det nok et vakumproblem, enten ventilen ved bremsekraftforsterkeren eller selve bremsekraftforsterkeren, kan ikke forstå det kan være noe annet nå. Alt annet er prøvd. Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
easy rider Skrevet September 24, 2011 Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 Har du prøvd å plugge vakumslangen som gå inn til det spjeldet jeg snakker om?og er du sikker på at trykksystemet ditt er tett?Kan du skrive hva du har gjort siden du skriver (at alt annet er prøvd)?Hva er prøvd?litt vanskelig å hjelpe deg når jeg ikke vet hva du har prøvd! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet September 24, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 24, 2011 (endret) Sjekk gjerne den her tråden (http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=16826) det blir så mye å skrive. Men jeg har heller ikke sånn klokke/spjeld du prater om, om du ikke mener EGR ventilen da? for EGR ventilen er testet, den var tettet i en periode uten det hjalp noe. og ja, jeg har sjekket hele vakumsystemet og det er tett.Likeså trykksiden fra turbo til innsuget, hadde trykkfall der i begynnelsen, men ladet da 0,5, etter det var fikset, og bilen funket som den skulle, så nå lader den 1bar, noe disse 290td motorene skal gjøre. Så langt så tror jeg at det er membran i bremsekraftforsterkeren som ikke er tett,eller ventilen ved ingangen, men bilen funker nå, og gjort det en uke, det jeg gjorde var å ta av vakumslangen på v-pumpa, så sugde jeg i den for å kjenne om det var motstand, noe det var, så blåste jeg i den,regnet med at det bare var tull, men gjorde det alikevel, men det kjendes greit ut, koblet alt tilbake, vips så har bilen funket siden, så ikke skjønner jeg dette. Må bare informere om at jeg har skrudd bil på hobbybasis i 20 år ;) er ikke noe form for skryt, men en info :) Endret September 24, 2011 av BMW520 Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Oktober 29, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 29, 2012 Denne tråden har blitt glemt. det var ventilen ved bremsekraftforsterkeren som var utslitt ;) Men skulle forstsatt hatt hjelp til å fjerne startsperre, da den ikke har noe for seg på en slik gammel bil lenger. Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Einar Skrevet Oktober 30, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Startsperra skal visstnok la seg fjerne fysisk i hjernen, uten at jeg kan utdype det noe mere da jeg ikke har peil på hvordan. Siter Bilforumet.noÆres Super Moderator `84 Ford Granada 2.3 L Turnier`92 Ford Scorpio 2.9 GL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW520 Skrevet Oktober 30, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 30, 2012 Skulle gjerne ha vist hvordan ;) Siter 11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil 07 bmw 525D M-Sport bruksbil 96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt. Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8 Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704 og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.