Gå til innhold

Fikse eller fjerne startssperra på 290tdt w210 97MOD


BMW520

Anbefalte innlegg

Sliter med en 290tdt jeg har med at den ikke lader (0 ladetrykk) . har en tråd om det her, men nå har jeg et annet problem, fikk tak i ei hjerne til den som er i orden og med indentisk nr, men den starter ikke med den hjerna, og skjønner da at det er startsperra på den som gjør det. fikk da tak i den lille svarte brikken som sitter i nøkkelholderen som har med startsperra og gjøre, den kommer da fra samme bil som hjerna jeg fikk tak i, men den starter fortsatt ikke. da lurer jeg på EN ting, hvordan for jeg ordnet dette? er det no mer som trengs fra den andre bilen? Noen som har vært borti dette, eller vet hvordan man fikser det. ser helst å slippe å reise til et MB verksted,om jeg ikke er helt absolutt nødt, da det er både langt og dyrt.

Er vel 2 alternativer jeg har som kan gjøres, enten få den til å gå med den nye hjerna med startssperre funksjonen inntakt. ELLER få fjerna startssperra da den egentlig ikke trengs på den gamle bilen.

Noen som har peiling på dette og kan HJELPE MEG?

Setter virkelig pris på svar nå icon_smile.gif

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Er du sikker på at det er styrenheten som er problemet med bilen?Jeg har samme bil og har hatt samme problem med 0 ladetrykk.Første gang hadde jeg trykklekasje mellom turbo og intercooler.fant det ut men en enkel trykktest av systemet.andre gangen det skjedde fikk jeg problemer med en trykkventil som styrer spjeldet på innsugrøret rett over turboen.Ta av vacumslangen og plugg den med en bolt el lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er nok ikke styreenheten,men det hadde vært greit å fått bort startsspærra,

slik at det gikk an å bruke den andre styrenheten jeg har, hos meg er det nok et

vakumproblem, enten ventilen ved bremsekraftforsterkeren eller selve

bremsekraftforsterkeren, kan ikke forstå det kan være noe annet nå. Alt annet er prøvd.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk gjerne den her tråden (http://www.mercefreaken.com/forum/viewtopic.php?f=27&t=16826) det blir så mye å skrive. Men jeg har heller ikke sånn klokke/spjeld du prater om, om du ikke mener EGR ventilen da? for EGR ventilen er testet, den var tettet i en periode uten det hjalp noe. og ja, jeg har sjekket hele vakumsystemet og det er tett.Likeså trykksiden fra turbo til innsuget, hadde trykkfall der i begynnelsen, men ladet da 0,5, etter det var fikset, og bilen funket som den skulle, så nå lader den 1bar, noe disse 290td motorene skal gjøre. Så langt så tror jeg at det er membran i bremsekraftforsterkeren som ikke er tett,eller ventilen ved ingangen, men bilen funker nå, og gjort det en uke, det jeg gjorde var å ta av vakumslangen på v-pumpa, så sugde jeg i den for å kjenne om det var motstand, noe det var, så blåste jeg i den,regnet med at det bare var tull, men gjorde det alikevel, men det kjendes greit ut, koblet alt tilbake, vips så har bilen funket siden, så ikke skjønner jeg dette. Må bare informere om at jeg har skrudd bil på hobbybasis i 20 år ;) er ikke noe form for skryt, men en info :)

Endret av BMW520

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 year later...

Denne tråden har blitt glemt. det var ventilen ved bremsekraftforsterkeren som var utslitt ;)

Men skulle forstsatt hatt hjelp til å fjerne startsperre, da den ikke har noe for seg på en slik gammel bil lenger.

11 Mercedes 250cdi 4matic bruksbil
07 bmw 525D M-Sport           bruksbil 

96 Audi A4 1.8TQ trimprosjekt.
Alpine,Genesis Dual Mono,Colossus,Cadence,DLS,RE8
Stereoprosjekttråd:http://bilstereoforumet.no/showthread.php?t=1704
og http://www.bimmers.no/forum/viewtopic.php?f=10&t=83636

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår