SigSteel Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 Hei! Når jeg skal sette inn to 12" bassere i bilen, så har jeg tenkt til å sette de inn med magnetene oppover. Må jeg ha noe sterkere magneter for at det skal funke? eller funker det med hvilke som helst bassere? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TransMedia Skrevet August 28, 2011 Rapporter Share Skrevet August 28, 2011 (endret) Velkommen til forumet! birthday Dét funker med "alle" basshøyttalere ja, sålenge de skal jobbe som rene subwoofere ihvertfall. Og ikke glem å prøv deg frem med fasen på tilkoblingen... Pluss og Minus må kobles likt på begge, så den ene ikke går ned når den andre går opp, for å si det slik... da blir resultatet fasefeil og null bass. Derimot er det ikke nødvendigvis gitt at Pluss må kobles til Pluss. Snur man et basselement 180grader slik du har tenkt til, skal man egentlig også bytte om på Pluss og Minus på terminalene også, slik at fasen snus 180grader tilbake (slik at membranen starter samme vei som før). Hva som blir best i nettopp din bil bør du prøve selv, og da samtidig med at du hører på frontsettet, siden det er nettopp samarbeidet mellom frontsett og subwoofer denne "fasen" har betydning for. Den fasen som gir mest kontant bass foran er den riktige, enkelt sagt. Endret August 28, 2011 av TransMedia Siter www.transmedia.no www.transthule.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SigSteel Skrevet August 29, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 29, 2011 Tusen takk for flott svar! :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg