Gå til innhold

Whyyyy??? Whyyyyy????

Ranger emnet


Anbefalte innlegg

Hvem er det som gjør slikt mot et så fin bil? Den bilen fortjener et mye bedre liv enn å dele parkeringsplass med gamle høyballer og høns.

-----------------------------------

BMW 1997 523iT E39

x BMW 1991 520i E34

x MB 1986 190i (Solgt og takkjørt uka etter)

x Ford Mustang 1969 302 (Desverre solgt til en med mer tid og penger)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men dette gjespeiler vel egentlig amerikanernes syn på biler: Det er forbruk og man gidder ikke dvele ved gårsdagens forbruksgjenstander.

Er rett som det er inne på et amerikansk hotrod forum (H.A.M.B.) Der var det bilder fra en junkyard rett utenfor New York. Plassen skulle avhendes og pressa var i full gang med å gnage seg gjennom alle bilene. Bildene talte for seg og jeg overdriver ikke når jeg sier det var over 1000 biler der. Yard'en var gammel og ikke EN bil var nyere enn 1965! MASSE feite 40 og 50-tallere!

 

Men vi kan jo ikke verne verdens bilpark heller.

Om f.eks en froskespiser hadde kommet gråtende til meg og klagd fordi ingen tar var på gamle Citroen og Renault'er fra 60 og 70-tallet hadde jeg ikke leet et øyelokk.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist ja, men det verste er at det står mange hunder sjeldne og spesielle biler rundt om kring i Norge som forfaller og.De fleste er "ødelagt" av velmenende og overivrige restaurerings fantomer.Biler som ofte er i helt grei brukstand blir plukket i fille biter, for "de må jo restaureres".Å skru i filler klarer jo alle og etter en tur til sandblåseren er sjangsen for at den aldri mer kommer på veien stor.Man mister gjerne garage plassen, det var mye mer rust enn man trodde,vanskelig og dyrt med deler,familie, jobb, unnskyldningene er mange.

Min oppfordring er klar har du en bil i grei brukendes stand, så ikke begynn på omfattende restaureringsarbeid på den!Ihvertfall ikke hvis du ikke er 100% sikker på at du har tid,penger,og lyst nok til å bli ferdig.

Jeg vet om titalls greie 50 og 60 tallere som har blitt redusert til delebiler av denne grunn!

1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt

1968 Oldsmobile 98 Convertible

1968 Buick Skylark 2dht prosjekt

1969 Dodge Charger 440

1978 Chevrolet Corvette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Pedal to the metal

haha...smellbra da..der de hører hjemme.:fingers:

 

helt enig!!!

Er jo ikke lightstyling på de jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:rolleyes:

X 1991 Toyota mr2

X 1994 Toyota Celica gt4

X 1977 Ford escort 2L

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ihvertfall at endel av de riktige gamle bilene (30 og 40 tallere)som står i Norge rett og slett ikke er tilsalgs.

 

De er eid av en gammel gubbe eller evt en enke etter en gammel gubbe.

Etter at x-antall personer (hotroddere!) har vært i kontakt med vedkommende for å få kjøpe bilen har de groteske forestillinger om bilens verdi og skal "spare" på den til arvinger ol. samtidig som bilen forfaller litt mer for hver måned som går.

De innser ikke at bilen er null verd for alle andre andre enn idioter som oss, som er troendes til å gyve løs på dritten og kanskje får bil med brukbar verdi utav det etter 3-10 års arbeid på kveldstid.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det samme er iferd med å skje i Norge som allerede er tilfelle i USA.

Verdien på et restaureringsobjekt blri lavere og lavere, men verdien på ferdige biler (særlig ettertraktede modeller) stiger og stiger.

Ta en tur til USA idag og kjøp et rustfritt restaureringsobjekt av en 67/68 Mustang Fastback. Få gjort arbeidskrevende håndtverksarbied der borte før du tar den med hjem, ta den med hjem, restaurer den. Sjansen for at du får igjen penger du har lagt ut (NB! ikke tilmebetalingen!) er MYE større idag enn om du hadde gjort det samme for 10-15 år siden.

 

En annen trend er at lite ettertraktede modeller som f.eks 4D/stasjonsvogner ol. oppnår mye høyere priser enn før dersom det har "det lille ekstra" av smakfulle modifikasjoner. Og da tenker jeg ikke på hevet bakende og motivlakk på bakluka!:D

 

Hadde jeg hatt tid idag hadde jeg ikke vært fremmed for tanken på å byte ut Astroen som bruksbil med en 1970 Chevelle stasjonsvogn oppdatert med en 305 TPI motor og mauell kasse. Skal vedde på den hadde brukt mindre suppe enn Astroen med en økonomisk utveksling i bakakselen. Og tenk for en morsom bruksbil det ville vært!

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by maxgets

 

helt enig!!!

Er jo ikke lightstyling på de jo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!:rolleyes:

 

Jahh...det er det som er grunnen...der gjennomskuet du meg. Rart at en gjeng med voksne mennesker skal la seg tirre så lett av en så uskyldig kommentar. Men men...Holt...skal flise ræva di når jeg får meg "riskoker". Så klapp igjen kjeften din selv du;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår