Gå til innhold

Soting av rute

Ranger emnet

tenic

Anbefalte innlegg

Heisann..

har eit spørsmål.

skal sote bak side rutene i min golf2. (3 dørs golf)

Så lurer eg på hva eg må gjøre for å få det bestre resultatet uten blemmer og sånt.. Har aldri gjort dette før. Noen sier at det er lurt å ta ut heile ruta osv..

Noen gode tips eg trenger før ein amatør skal begynne med sotinga ?

Kjøpte 25 % insyn

mvh

marius

Mvh

Marius alias tenic

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tenic

oki.. men er det vanskli å få ut "bak side rutene" på ein ein 3 dørs golf? 90 modell.

det er veldig lett!

smør listene godt inn med silikonspray. på innsiden og utsiden av lista

legg deg i baksete og press det ut med beina.

det har jeg gjort mange,

det er jo en fordel at noen tar den i mot på utsiden eller så kan det gå galt.

DOFFEN

Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris)

Har også mye deler til golf 1 og golf 2,

hvis noen trenger så er det bare og spørre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by tenic

Heisann..

har eit spørsmål.

skal sote bak side rutene i min golf2. (3 dørs golf)

Så lurer eg på hva eg må gjøre for å få det bestre resultatet uten blemmer og sånt.. Har aldri gjort dette før. Noen sier at det er lurt å ta ut heile ruta osv..

Noen gode tips eg trenger før ein amatør skal begynne med sotinga ?

Kjøpte 25 % insyn

mvh

marius

Sot ruta på samme måte som du soter boxeren din! hehhehhe!

økonomi-soting kalles det!

JN Racing:

http://home.broadpark.no/~dhnielse/

Team Lotus Norway:

http://team-lotus.nu

------------------------------------------------

* 05' Citroën C4 VTR Coupé

* 87' Citroën AX Rally Gruppe N1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der med fotpress hørtes nesten skummelt ut. Det er gjort på noen minutter å ta ut ruta ved å pelle pakningen opp over stålet og sakte men sikkert på den måten få den ut, det å sette vinduet i igjen er og enkelt som bare det. Hvis du tar ut vinduet, kan du legge opp til en eller to millimeter mindre film en vindu på hver siden, ettersom dette dekkes av pakningen med god margin. Vet ikke hvorfor dette er smart, men har "selv" funnet ut at det er mye lettere å få filmen helt fint, ta deg tid med godt med vann og rene vinduer å et godt redskap til å dra ut luft/vannbobler, så kan resultatet blei meget godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by eirikvw

Det der med fotpress hørtes nesten skummelt ut. Det er gjort på noen minutter å ta ut ruta ved å pelle pakningen opp over stålet og sakte men sikkert på den måten få den ut, det å sette vinduet i igjen er og enkelt som bare det. Hvis du tar ut vinduet, kan du legge opp til en eller to millimeter mindre film en vindu på hver siden, ettersom dette dekkes av pakningen med god margin. Vet ikke hvorfor dette er smart, men har "selv" funnet ut at det er mye lettere å få filmen helt fint, ta deg tid med godt med vann og rene vinduer å et godt redskap til å dra ut luft/vannbobler, så kan resultatet blei meget godt.

På insiden du pæller vekk pakningen som du sier ?

Mvh

Marius alias tenic

Lenke til kommentar
Del på andre sider