tenic Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Heisann.. har eit spørsmål. skal sote bak side rutene i min golf2. (3 dørs golf) Så lurer eg på hva eg må gjøre for å få det bestre resultatet uten blemmer og sånt.. Har aldri gjort dette før. Noen sier at det er lurt å ta ut heile ruta osv.. Noen gode tips eg trenger før ein amatør skal begynne med sotinga ? Kjøpte 25 % insyn mvh marius Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Sonick Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Et tips er å tilpasse filmen på utsiden først ( klippe den til) bare husk at det blir speilvendt ... Bruk ellers mye såpevann Siter Golf 4 gti 99 mod x - en del golf 2 er Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rhaps0dy Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Såpevann er veldig viktig:) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
vw2_prosjekt Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Ta ut rutene. Enklere å få et bedre resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenic Skrevet Mars 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 oki.. men er det vanskli å få ut "bak side rutene" på ein ein 3 dørs golf? 90 modell. Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pumpedyse Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Originally posted by tenic oki.. men er det vanskli å få ut "bak side rutene" på ein ein 3 dørs golf? 90 modell. det er veldig lett! smør listene godt inn med silikonspray. på innsiden og utsiden av lista legg deg i baksete og press det ut med beina. det har jeg gjort mange, det er jo en fordel at noen tar den i mot på utsiden eller så kan det gå galt. Siter DOFFEN Alt av golf 1 deler kjøpes (til rett pris) Har også mye deler til golf 1 og golf 2, hvis noen trenger så er det bare og spørre. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Junior High Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Jepp det er stress.. har tenkt og først skjære de ut på utsiden, tror det blir enklest.. Siter 01mod Skoda Octavia 1.8T L&K edition STV Ford Focus WRC (RC) ---------------------------------------- X 90mod Golf II Sport X 90mod Ford Transit (Russebil) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
pedern Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Originally posted by tenic Heisann.. har eit spørsmål. skal sote bak side rutene i min golf2. (3 dørs golf) Så lurer eg på hva eg må gjøre for å få det bestre resultatet uten blemmer og sånt.. Har aldri gjort dette før. Noen sier at det er lurt å ta ut heile ruta osv.. Noen gode tips eg trenger før ein amatør skal begynne med sotinga ? Kjøpte 25 % insyn mvh marius Sot ruta på samme måte som du soter boxeren din! hehhehhe! økonomi-soting kalles det! Siter JN Racing: http://home.broadpark.no/~dhnielse/ Team Lotus Norway: http://team-lotus.nu ------------------------------------------------ * 05' Citroën C4 VTR Coupé * 87' Citroën AX Rally Gruppe N1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Det der med fotpress hørtes nesten skummelt ut. Det er gjort på noen minutter å ta ut ruta ved å pelle pakningen opp over stålet og sakte men sikkert på den måten få den ut, det å sette vinduet i igjen er og enkelt som bare det. Hvis du tar ut vinduet, kan du legge opp til en eller to millimeter mindre film en vindu på hver siden, ettersom dette dekkes av pakningen med god margin. Vet ikke hvorfor dette er smart, men har "selv" funnet ut at det er mye lettere å få filmen helt fint, ta deg tid med godt med vann og rene vinduer å et godt redskap til å dra ut luft/vannbobler, så kan resultatet blei meget godt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenic Skrevet Mars 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Originally posted by eirikvw Det der med fotpress hørtes nesten skummelt ut. Det er gjort på noen minutter å ta ut ruta ved å pelle pakningen opp over stålet og sakte men sikkert på den måten få den ut, det å sette vinduet i igjen er og enkelt som bare det. Hvis du tar ut vinduet, kan du legge opp til en eller to millimeter mindre film en vindu på hver siden, ettersom dette dekkes av pakningen med god margin. Vet ikke hvorfor dette er smart, men har "selv" funnet ut at det er mye lettere å få filmen helt fint, ta deg tid med godt med vann og rene vinduer å et godt redskap til å dra ut luft/vannbobler, så kan resultatet blei meget godt. På insiden du pæller vekk pakningen som du sier ? Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 DET husker jeg ikke, men det er jo bare å prøve fra innsiden og utsiden, se litt på det, sansynligvis er det på innsiden, enten kommer ruta lett utav pakningen, eller pakningen og ruta lett utav bilen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimoajajaj Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Jeg skrev en del & tok en del bilder når jeg sotet mine ruter, her er link til den delen av tråden om golfen min hvor det står http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=11720&pagenumber=4 Lykke til.. Siter VW Golf MK2 GTI 16V :) http://www.djmongoriders.com Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenic Skrevet Mars 12, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 ganske bra bruksanvisning.. takker for alle tipsa og hjelpen eg har fått... men når du tar ut rutene og setter dei innatte.. er det ikke fare for lekasje da eller ? Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eirikvw Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Ikke hvis du gjør det rett. Du kan og få tatt litt rust hvis du har det, så alt i alt, ta dem ut, det blir best resultat. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
tenic Skrevet Mars 21, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 21, 2004 Hvordan skal eg klare å ta ut ruta på golfen min.. På ein normal måte.. Har ikke noe vindus vekrtøy.. Altså bak side ruta.. er ikke dør der lixom.. (3 dørs, 90 model) Siter Mvh Marius alias tenic Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg