Gå til innhold

ac displeyet

Ranger emnet

larsiboy

Anbefalte innlegg

Har fått problemer med ac displeyet etter en kjøre tur jeg hadde. Stoppet for en liten pause, og etter jeg skulle starte opp å kjøre videre blåste den for full guffe uansett om jeg skrudde av eller på.. Jeg får stilt grader og hvor det skal blåse hen i bilen, men jeg får ikke skrudd den av eller på, eller justert hastigheten. Eneste mulighet jeg så for og få den til og stoppe å blåse var og ta sikringen. Noen som vet hva som kan være årsaken til dette, eller hvordan jeg kan fikse det? Eller må jeg gå til invistering av en "ny" ac enhet?

Takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du snakker om AC snakker du om modellen med AC knapp eller full elektronisk klimakontroll på bildet?

VectraB_climate_5.JPG

Er det snakk om klimakontrollen så kan høres det ut som det kan være den elektroniske kontrollenheten.. hadde problemer med den sjøl men er vanskelig å vite. I mitt tilfelle var det problem med vifta, men jeg hadde ikke samme problemet som deg. Ellers prøv å se på disse forumene, det er garantert noen som har hatt samme problemet.

Vectra Sport

Vectra Owners Club

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to ting du kan prøve: Hold inne auto og off knappen samtidig i 10-30 sek.. hvis ikke det hjelper så kan du prøve å koble ut og inn batteriet.. det skal stille en del av elektronikken tilbake, bare pass på at du har koden og framgangsmåten for å stille inn radioen igjen hvis du har originalsettet.

Dette hjalp heller ikke :( Hørte det kanskje kunne være noe med motstanden? Noe peiling på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår du ser på forumene jeg linka. Ellers mistenker jeg at det kan være den elektroniske kontrollenheten, men det er overhodet ikke sikkert.

Den sitter bak et panel under rattet, er en liten dings med to transistorer på, hvis du er flink til å skru kan du jo dra på hoggern og ta delen fra en annen bil og slenge den inn i din egen.. men foreslår absolutt du ser på de forumene jeg linka til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider