Gå til innhold

Mersedez 200 E -91 modell; Startproblemer, hvor finner jeg sikring og relé?

rasling

Anbefalte innlegg

Jeg hører ikke at bensinmotoren starter når jeg slår på tenning. Før gikk den hele tiden da den startet, men stanset etter en tid.

Nå har jeg problemer med å starte motoren, men når den først starter, så går den. Derfor regner jeg med det er noe med bensintilførselen. Enten releet eller sikring eller pumpen.

Kan noen fortelle meg hvor jeg finner sikring og releet til bensinpumpen.

Om det er så ille, hvor på bensintanken sitter pumpen?

Takker og bukker på forhånd

:happyhappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bak batteriet skal det være et plastdeksel, og under dette dekselet finner du releet til bensinpumpa. Releet er svart med hvit skrift på toppen eller evt en klistrelapp..

26062011367.jpg

Dette har pinnekontakt og trekkes rett opp for å ta det ut. Se under for å finne pinne nummer 30 og pinne nummer 87, ta deretter en ledningstubb og stikk hver ende ned i tilsvarende hull i kontakten på bilen. Da skal pumpa begynne å gå konstant om pumpa er i orden, og du kan konkludere med at releet er mest trolig defekt..

Bensinpumpa finner du under bilen, bak et plastdeksel omtrent midt under baksetet ved høyre side.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for hjelpen så langt.

Vi fant både relee og pumpen :)

Det virket som om både relee og pumpe virket allikevel. Man hører pumpa tikke og gå når vi endelig får start på bilen.

----, men motoren går veldig ujevnt.

Kan det være bensinfilteret som er i ferd med å bli dårlig.? Det så nytt ut (om det var det vi fant ved siden av bensinpumpa) Eller kan det være andre ting som gjør at det er problemer med å få start på bilen, og at den går ujevnt?

Det kan virke som om det er drivstofftilførselen siden pluggene virket ok men tørre.

Endret av rasling
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er filteret som er den største klumpen som ligger rett ved bensinpumpa ja, og så er det en akkumulator/returstoppventil ved siden av der igjen som holder bensintrykket oppe etter at du har slått av motoren..

Det kan være så mangt, men med det samme du er under der så sjekk etter lekkasjer fra bensinslangene. Disse kan bli morkne, og hvis det er lekkasje et sted så klarer ikke pumpa å holde trykket oppe og motoren vil gå dårlig. Men det kan også være vacuumlekkasjer framme i motorrommet. En slange som kan være litt lei og ramle av sitter uppunder innsuget og er ca like tjukk som en finger. Må helst av med luftfilterboksen for å klare å få ei hånd innunder der for å kjenne etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider