Gå til innhold

Best med eller uten bakh�ytalere?

Ranger emnet

Rullerimfrost

Anbefalte innlegg

Har en Impreza der jeg nylig byttet original headunit til en Pioneer deh-23?? for � f� usb/aux inn. Det gikk som fot i hose, og mistenker at nye h�ytalere st�r for tur. Om Subaru gav mer enn 4$ samlet for 5.25" coaxene fremme og 4" elementene bak ble de lurt. Tenker det blir et par billige 6.5" komponentsett.

Noen som vet om slike billige headunits faktisk har 4 separate forsterkere, eller om de benytter bare 2 og setter framre og bakre h�ytalere i paralell, slik at om jeg kobler vekk bakh�ytalerne s� benyttes den kraften av fronth�ytalerne? Vanlig hjemme-hifi gj�r jo det, og kaller utgangene A og B.

(St�r 4 x 50W p� spilleren, men gir sikkert under halvparten reelt sett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen til forumet! birthday

Noen som vet om slike billige headunits faktisk har 4 separate forsterkere, eller om de benytter bare 2 og setter framre og bakre h�ytalere i paralell, slik at om jeg kobler vekk bakh�ytalerne s� benyttes den kraften av fronth�ytalerne?

Det var i gamle dager... tyskerne kjørte gjerne 4x10watt, med mulighet for brokobling opptil 2x20watt. Dét funker ikke idag, da det (svært enkelt sagt) er 8x10watt i spilleren, som allerede er brokoblet internt til det vanlige 4x20watt. En separat forsterker er veien å gå uansett om lydkvalitet eller -volum er prioritert.

Om Subaru gav mer enn 4$ samlet for 5.25" coaxene fremme og 4" elementene bak ble de lurt

Overdrivelser av den slags type er totalt uønsket i dette forumet... 1$ er vel nærmere sannheten.

:tannløs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :)

Forstår det da slik at en tjuv-brokobling av en billig headunit sansynligvis vil brenne den... Antar også at det ikke avlaster noen intern strømforsyning, for det finnes sikkert ikke (Pioneer'en veier så lite at jeg prøvde å unngå hoste når den lå på bordet)

Vel vel, men slipper i hvertfall blafringen bakfra inntil jeg finner et sted å gjemme en separat blokk. Er en Sport Wagon med uteparkering i Oslo sentrum :coplight

Lenke til kommentar
Del på andre sider