Gå til innhold

Ramme til spiller

Ranger emnet

Brandtenborg

Anbefalte innlegg

Titta litt på dette med å sette inn spiller i bilen i dag... Men om jeg setter inn spiller så vil displayet peke nedover og da vil jeg jo ikke se det... Litt upraktisk. Lurte derfor på om det er noen som vet om det finnes noen spesielle rammer/omformere som gjør at spilleren står rett eller peker litt oppover?

Bilen er Opel Kadett D. 1982 mod.

Kadett_spiller.jpg

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En mulighet hvis du ikke finner en slik ramme som du leter etter; bygg selv! Det er ikke så vanskelig som det høres ut til, men du blir kanskje ikke fornøyd ved første forsøk. Det kan være et problem med eldre biler at en ikke finner lette løsninger.

ArcticRacing.net

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by VW1300T

En mulighet hvis du ikke finner en slik ramme som du leter etter; bygg selv! Det er ikke så vanskelig som det høres ut til, men du blir kanskje ikke fornøyd ved første forsøk. Det kan være et problem med eldre biler at en ikke finner lette løsninger.

Ja, jeg har vert inne på tanken! Tenkte kanskje det gikk ann å få tak i en midtkonsoll med plass til anlegg i også...

Hardu noen forslag til hvordan jeg kan bygge selv? Er så tafatt når det kommer til sånne ting... Hehe! ;)

97' Transporter T4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der enkleste er nok å bygge i kryssfiner som du trekker med f.eks. filt. Ellers kan glassfiber være en mulighet, men da er det noe mer arbeid og en burde kanskje gjort noen forsøk tidligere..

- - - - - - - - - -

Noen tips ved bygging i kryssfiner:

Bruk papp/kartong som du klipper/skjerer til rette passfomene til maler for kryssfineren. Dette gjør det lettere å få de utskjærte finerplatene til å passe på første fosøk.

Vær nøye ved målinger!

Monter sammen med vinkerjern og skruer (ofte enklere).

Test om komponenter passer der de skal stå underveis.

- - - - - - - - - -

Hvis du har tilgang til Haynes-boken "ICE" står det flere forskjellige tips og framgangsmåter der. Spør f.eks. en kamerat som bygger bilstereo om han har den.

ArcticRacing.net

Bruksbil: BMW 316i (E46)

Prosjektbil: BMW 320i (E36)

Veteranbil: VW 1300 / Volvo 242 TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider