Gå til innhold

Montere sub og forsterker i Golf 4

Ranger emnet

Omega25

Anbefalte innlegg

Hei.

Har en Golf 4 1998 modell som jeg har kjøpt et nytt pioneer TS A171CI 6,5" komponentsett + diskant, som skal erstatte de originale høyttalerne.

Har kjøpt sånne adaptere for å montere i dørene hos bilradiospesialisten.

Trenger tips for montering og evt demping av dør.

Tenkte å kle en del av den plata som sitter innenfor med støydempingsmatter, evt innenfor i høyttalerhullet og i selve dørplata.

Har også et par pioneer TS A6914I 6x9" som jeg kommer til å montere i en sponplate og feste i hattehylla, og trekke den med sort filt.

Skal etterhvert kjøpe meg sub + forsterker, og da ryker 6x9" regner jeg med.

Har sett på A/D/S forsterkere hos Best bilstereo.no og lurer på hva dere mener om det merket. Er rimelig ser jeg, men hvordan er lyden på de?

Kom med gode monteringstips til frontsettet, gjerne med bilder.

Hvilke typer basskasser passer godt i Golf 4? Liker fyldig og tung bass.

Hører på det meste av musikk unntatt klassisk, jazz, svensktoppar og homsepop.

Mvh

Ole Bach

Endret av Omega25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha en basskasse bak, er det ingen vits i å sette høyttalere i klaprehylla nå nei, de vil bare være i veien for lyd og lydtrykk fra basskassa. Om du ha lyd bakfra, kjøp et sett til av det samme komponentsettet og montér det i bakdørene der det er plass til dem.

Så kan du la hattehylla være hel og pen og bli brukt til det den er ment som; en hylle for hatter.

Hører på det meste av musikk unntatt klassisk, jazz, svensktoppar og homsepop.

Mvh

Ole Bach

Akkurat ja... ;)

Endret av TransMedia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Dynabel virker som et bra merke. Ikke så verst pris heller. Kan den drive en sub + frontsettet? Tenker å ha kun en forsterker i bilen.

Er ikke ute etter å spille i stykker bilen, men noenlunde pent og godt trykk i bass.

Hvordan er det å kjøpe brukt sub+forsterker? Er pioneer, rockford eller JBL sine suber og forsterkere bra?

Mvh

Ole Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

funker og dra en sub + front, gjort det selv med den i sommer bilen, men må ikke regne med at det rister i hele bilen av det, men grei løsning til du får en sub amp

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Blir nok å tråle bruktmarkedet for å finne noe.

Har fått montert 6x9" i hattehylla, så litt lyd ble det enda.

Kan stille inn spilleren slik at bakhøyttalerene spiller kun lavfrekvens. Da ble det en noe fyldigere lyd enn før.

Men er for lite futt i spilleren til å spille skikkelig høyt.

Blir nok en 4-kanaler etterhvert. Skulle helst hatt en 5 kanaler som er kraftig nok, men de blir nok dyre.

Skal sette inn frontsettet så snart jeg får tak i demping til dørene fremme.

Vil helst ikke ha sånn "klirr klirr" lyd i mellomtonen hver gang man spiller litt høyt.

Mvh

Ole Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen.

Er litt over min prisklasse det der. Derfor ser jeg etter brukt.

Kan nok hende at jeg ofrer 6x9", om det kommer en god sub i bagsjerommet.

Tenker mer på ulyder fra dørene fremme.

Går de greit å bruke vanlige dempematter man får kjøpt på biltema, mekonomen++, eller må jeg ha slike som selges på bilstereobutikker?

Mvh

Ole Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider