c-bremv Skrevet August 30, 2011 Rapporter Share Skrevet August 30, 2011 Har problemer med min B20B25 motor. Får ikke kjøling på motoren. Det virker rett og slett som om vannet ikke sirkulerer rundt. Jeg har sjekket både vannpumpe, termostat og varmeregister, og ingen av delene har noen feil. Jeg har nå koblet forbi varmeregisteret fordi jeg ikke trenger varmeapparat i bilen. Noen som vet hva dette kan være?? Vannet går jo gjennom motoren, så skjønner ingenting av dette altså! Kanskje jeg skal prøve å ta ut termostaten, å bare la det sirkulere rundt. Kan det være luft i systemet da?? Det som er så rart er at den begynner å koke med en gang nesten.... Hjeeeelp!!!! Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opelduude Skrevet August 30, 2011 Rapporter Share Skrevet August 30, 2011 Prøv uten termostat. Er kjent med at det er et helvete å lufte bmw, de har en forferdelig patent med lufteskrue og greier. Det jeg pleier å gjøre på jobb er å løfte den opp i fronten og la varmeapparatet stå på fullt under prosessen. Siter Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
c-bremv Skrevet August 30, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet August 30, 2011 Problemet mitt er da også at varmeapparatet og det systemet der inne i cupeen fungerer ikke. Det skal fjernes. Dette er på en banebil, så trenger ikke varme. Så jeg kjører bare vannet gjennom motoren. Men tilbake til luftingen, skal jeg da bare sette den høyt i front og løsne på lufteskruene? for så å fylle etter vann? Synes uansett det er så merkelig at den begynner å koke så fort. Holder på å bli gal av dette problemet nå, har holdt på i mange dager:P Kan det være toppen eller radiator da? Hvilke tegn vil det normalt være om toppen er gått? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
14269 Skrevet November 4, 2011 Rapporter Share Skrevet November 4, 2011 Vannpumpa? ...løst plasthjul Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg