Gå til innhold

VwLalle's g60-prosjekt!

Ranger emnet

VwLalle

Anbefalte innlegg

Hei.

Byttet i går min lille 96 modell VW polo CC 1.6 mot en 89-modell VW passat 1.8GT g60 syncro.

Var litt å gjøre med den, så nå er frontleppa fiksa (forrige eier skjønte ikke hvorfor den ble så fort varm), fått en GRUNDIG vask innvendig, byttet ene speilet og litt annet småfiks.

Er ikke så inne på det derre med turbomotor ennå, men mannen mente at den lada 0.4 (aner ikke hva det vil si men). Kompressoren virker som ok, men er noen år siden siste overhalling, så må vel til å overhalles igjen.

Det som gjenstår nå i første omgang er bytte av venstre dør og framskjerm, da døra er sort og skjermen ødelagt av en sliten dørstopper. Blir vel også bytte av sideblinkers, grill og andre felger etterhvert.

Noen som har forslag på hva jeg kan gjøre? Er så mye fint å finne på nettet, så blir så usikker. Liker det enkelt, men rått;)

509726-8-1314731256465.jpg

Endret av VwLalle
Bildet ble borte.

89 VW passat 1.8GT g60 syncro (fjellklatrer-familiebil)

92 VW vento 2.8 vr6 (konebil)

89 VW passat 1.8GT 16v, 92 VW passat 2.8 vr6T, 88 Chevrolet MonteCarlo(mannen sine)

x 96 VW polo Colour Consept

x 93 VW passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er tråden fra min forrige passat:

http://www.bilforumet.no/bilmerker/vw/passat/231086-mitt-prosjekt-3.html

Den ble solgt til noen på Orkanger, men er dessverre blitt rasert. :/

89 VW passat 1.8GT 16v, 92 VW passat 2.8 vr6T, 88 Chevrolet MonteCarlo(mannen sine)

x 93 VW passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen med erfaring av montering av senkesett på denne bilen? Er det mye om og men?

x 93 VW passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

McGyver: Tror ikke denne har ligget ut på Finn.no.. Men aner ikke.

Driftmaster89: Nja.. Litt ideer. Men vært grei å få noen tips fra andre uten å se på hva andre har gjort.

x 93 VW passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, med felger og senk kommer man veldig langt. Deretter soting av ruter. Så kan man tenkte på ting som øyelokk, lamin-x.. Kanskje det finnes noe fin, diskret styling? :)

- 07 mod. Mitsubishi Outlander 2,0 DI-D

- 02 mod. Audi A6 3,0 Quattro

x 02 mod. VW Passat Highline 1,9 TDI

x 00 mod. Mercedes E200 Elegance

x 96 mod. Mitsubishi Galant 1,8 16V GLSi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 month later...

Vel, da har jeg sittet � sett p� ebay.com og ebay.de og m� meddele at det er skumle saker.

Har da funnet noe stuff:

VW_Passat_35i_1_m.jpg

thumb_18666__300_230-VW-Passat-35i-B3-NewLine-Front-Bumper-Extension.jpg

thumb_18684__300_230-VW-Passat-35i-Variant-NewLine-Rear-Wing.jpg

PLVWCWB260_0.jpg

gewindekomplett.jpg

B-20-schwarzmatt.jpg

B18-SLC.jpg

Ingenting er avgjort og bestilt enn�, da jeg venter p� � begynne i ny jobb, men vet jeg skal ha senkesettet. S� f�r vi se med stylingen, men synes passaten kler takspoileren, s� regner med jeg m� ha den.

S�nn ellers har jeg gjort litt sm�tterier p� bilen. Skiftet bensinrele, byttet hanskeroml�s, fikset diverse plastikk som ikke var der det skulle samt vist den p� EU. 4 2'er feil og 4 1'er feil er ikke mye.

Har f�tt i delene s� n� blir det skifte av ytre endeledd, mansjetten p� styringa, bytte av bremseslange, bytte av en knekt fj�r og fikse noen lysfeil f�r jeg skal bytte venstre framd�r og skjerm.

Har egentlig mange ideer i hodedt s� vi f�r se hva som skjer fremover.

Endret av VwLalle

x 93 VW passat 1.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider