Gå til innhold

Til salgs: 2stk Rockford fosgate T2D212 og Rockford Fosgate t40001bd

Ranger emnet

Kången

Anbefalte innlegg

Jeg ser poenget ditt med att det blir nok dyrt, ettersom mann trenger mye rart, men som jeg har lært under oppveksten '' Det koster å være kar '' Kunne jo hatt 4 subber på 500watt RMS og høy følsomhet med denne forsterkeren, tenk hvor kult det hadde vært! :)! Men tilbake til salg'et, det er kun forsterkeren jeg ikke ville selge lengere. Skal prøve den opp mot topserien til ground zero på 6500 watt RMS. Se hvordan det går, men t2 subbene er fortsatt ute for salg, jeg vill ha 7000-. kr for de med kassa og trekket. Subbene koster fremdeles 5800kr pr, så det er nesten ta 2 betal for 1, med tanke på kassa og trekket koster litt, om kablene mine er lange nok skal dere få med det på kjøpet også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Forresten cossiemk1, virker som du har litt peiling, du kan sikkert svare meg på en ting jeg lurer på. Det kan stå, følsomhet 89 db feks, dette er da målt med 1w på 1m, men veit du vilken frekvens det er målt i? for T2'ene spiller veldig dypt men ikke så mye i de høyere frekvenser. De har jo en slaglenge på 9 cm om jeg ikke husker helt feil, og det vill jo si att den kan flytte MYE luft, og luft = lyd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T2D212 har følsomhet på 85db (bare) og slaglengde på 22,32mm (44,64 p2p) Jeg husker ikke i farta hvilken frekvens dette måles i, men det er standard for alle subwoofere, og det er ikke en spesifik frekvens, men feks fra 80hz og nedover.

Når man ser på følsomheten på 85db, så er det med 1 watt, og når man da dobler watt så øker man med 3db, så ved 2000w så blir det jo litt trykk, men hadde det hatt 95db følsomhet, så hadde det blitt noe annet.... Du kan jo regne på det og se ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Japp, kom fremm til litt over 118, har bestilt med den nye 10'' til ground zero, følsomhet på ca 90, stod ikke noe om det på siden men jeg ringte inn å spurte, tror de sa 91,x. og med spoler som tåler 6500watt, veldig spent på å høre den :) Uansett, det er vell mange merker som ''jukser'' litt med følsomhet? att noen merker spiller det på en viss frekvens mens andre mekerker kan måle det på den frekvensen de spiller best? har hørt att mann ikke kan stole 100% på det som står ved følsomheten, veit at merker som da RF og GZ oppgir veldig realt, men billige merker kan da si att de har høyere følsomhet enn de har

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...