Gå til innhold

Andre bilmerker hvor høyttaleren passer rett i passat 99 mod?

Ranger emnet

Aalsen

Anbefalte innlegg

Tenkte å dra på høgger'n og hente meg et par høyttalere til dørene bak. Er det andre bilmerker, f.eks. Audi, hvor høyttaleren passer rett i døra på passaten?

Er ikke ute etter noe som koster spes med penger, er student og har ikke råd til å bruke 1000 kr. Bare man får lyd bak, da ble høggern valget foreløpig :p

Noen som vet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder nå eller?? Du får jo nye høyttalere for 200kr.... http://www.netonnet.no/art/bil-og-bat/bilstereo/h%C3%B8yttaler/bilhoytaler-525-tom/radiomobile-rms213/157068.4693/ Men det er ikke dermed sagt at du vil få noe bedre lyd enn det du allerede har. Var jeg deg ville jeg heller spart opp litt penger og kjøpt noe nytt å ha foran ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf IV, Bora og New Beetle ihvertfall... og Seat Leon I / Toledo II og Skoda Fabia I.... dog er vel ikke dette modeller man nødvendigvis finner på alle høggere kanskje. Merk at du også kan bruke høyttalere fra fordørene på alle disse, at du også bør ta med deg de separate diskantene og så mye som mulig av høyttalerkablene du greier/gidder å få med deg. Stor sjanse for at det ikke ligger ferdige kabler i bakdørene dine nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kødder nå eller?? Du får jo nye høyttalere for 200kr.... http://www.netonnet.no/art/bil-og-ba...3/157068.4693/ Men det er ikke dermed sagt at du vil få noe bedre lyd enn det du allerede har. Var jeg deg ville jeg heller spart opp litt penger og kjøpt noe nytt å ha foran :)
De der er ikke mye bedre enn de originale nei (og feil størrelse, uten at det har relevans til logikken forsåvidt), men det blir jo fort 300,- bare for frakt+nødvendige overgangsringer, og for dét beløpet vil jeg tro han får et originalt komponentsett på høggern. Det blir like dårlig lyd som før ja, men ihvertfall litt mer av den... :tannløs:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de fra netonnet er passer vel ikke rett på. Jeg vil ha noe hvor jeg slipper å modifisere, som bare er å skru rett i, på med dørtrekket og alt ser originalt ut.

De ser ikke bedre ut enn originalene nei, og ja på huggeren vil man få originale til en billigere penge. Men der har de ingen passater fra 96 og oppover, derfor jeg tenkte om det var noen andre merker jeg kunne ta fra og bare skru rett i passaten.

TransMedia kom med veldig bra tips, men som han sier er det litt tvilsomt at disse bilene er vraket enda, hehe. Jeg har sjekket med huggeren som ikke er langt unna her, og husker jeg så noen audier og eldre golfer bl.a.

Hvis ingen passer blir det vel til at jeg må spare til noe dyrere. Har sett på http://www.pioneer.eu/eur/products/25/131/201/TS-H1703/specs.html Disse virker bra og er bare å skru rett i står det. Det følger også med et slikt omgjøringsadapter mellom de originale ledningene og til denne. Men siden det stod at disse passer til Alfa Romeo, Audi, Citroën, Fiat, Ford, Lancia, Mercedes Benz, Opel/Vauxhall, Peugeot, Renault, Rover, Seat, Volkswagen, tenkte jeg kanskje noen av disse høyttalerne passer rett i passaten, siden pioneer tydeligvis passer rett i disse??

Endret av Aalsen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et par basshøyttalere fra en Fabia liggende ihvertfall, finner sikkert noen diskanter også her, men da blir det jo litt frakt igjen...

Og man kan finne nyere biler på høggern også, men da må man søke opp de som driver med mer "bil-demontering" også (virker som bransjen prøver å skille mellom bildemontører og bilopphuggere, men det kan være min innbildning), de kjøper gjerne kræsja vrak fra forsikring og utland for slakting. Ting koster fort litt mer av slike, så ta på de uskyldsblå og prut om prisen er for stiv. At du er studddent/har lite penger er MEGET sjeldent prutningsgrunnlag! Vær mer kreativ enn som så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passer høyttalerne fra passat 01-05 rett i 97-00 modellen?
Ja.

Ta gjerne med verktøy da... eller bli enig om prisen før du spør om du kan låne noe verktøy... torx T25, stor stjernetrekker og noe hardt&flatt til å vippe ut dekslet utenfor "håndtaket" med (samt hele dørtrekket når alle skruer er ute) er alt som trengs til dørtrekket, og så en røff kniv eller annet egnet til å pirke ut plastpopnaglene høyttaleren sitter festet med. Diskantene er det bare å vri ut bakfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider