Gå til innhold

Montere Chip i a6en.

Ranger emnet

Stian Andre

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg prøvde igjen nå, men det funket fremdeles ikke. satte i lasken i 4 sekunder, tok den ut, og det skjedde ingenting, prøvde mange ganger. Målte nedi pluggene, og jeg fikk 12 v, ut av alle utenom den det er minus i. Vett du hvorfor?

Spenningstester du mellom chassi og minus-kontakten vil du selvsagt ikke få 12V da potensialforskjellen mellom disse to målepunkter er 0. Skal du finne ut om du har jord i minus-kontakten må du ohme mellom chassi og minuspol. Resultatet bør ligge på maks 1 ohm.

Skjekk forøverig luftslangen mellom innsuget og MAP-sensoren i ECU'en. På min bil (2.6 C4) hadde det gått hull på denne slangen der den gikk gjennom torpedoveggen. Resultatet var at bilen gikk dårlig og brukte MYE bensin(1,5-2 liter pr mil.) Feilkoder som dukket opp var feil på Lamda-verdier. ECU'en laget for fet blanding p.g.a. gale MAP verdier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk jo 12 v frem i de pluggene det skulle være + i. Og 0 på minusen. Så det var jo bare for og finne ut hvilken som var minus da :) Men jo takk for tipset, skal sjekke over denne lufteslangen da. Men bilen min bruker ikke så mye bensin att det gjorde noe. bruker kanskje 1,3 på det meste når jeg trør på litt. Vis jeg kjører veldi fint, så holder den seg ca på 1liter på by kjøring. å sånn superdårligt går den ikke heller, er litt usikker på hvordan den skal gå når den er 100%, siden den var litt gåen før jeg kjøpte den. men han sa selv att båndraget i disse bilene skulle være sykt bra, og i forhold så var dette ingenting som den er nå. Så jeg vil jo selvfølgeligt ha den opp til sin optimale stand igjen :)

Stian Andre`

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, var ikke klar over at den lampen lyste på din bil. Men ja, du skal på ut kode 0000 eller 4444 om ingen feil. Om du har gjort riktig så kan jeg ikke svare på hvorfor det ikke fungerer som det skal. Kan prøve å kople meg til om du en gang skal nordover.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider