Gå til innhold

Alarm problemer, og at bilen låser seg mens førerdør er åpen

Ranger emnet

Passat05tdi

Anbefalte innlegg

Lurte på en liten ting, når jeg låser opp bilen (sentrallås virker fint med åpne/lukking) da ser det ut som at bilen ikke merker at fører døra er åpen.

åpnet bilen, så satt jeg meg inn, så gikk det vel 1min, så låste bilen seg automatisk, så skulle jeg starte, så gikk alarmen?, hva er dette for noe? bilen startet med en gang da, så stoppet alarmen.

står heller ikke noe i kjørekomputeren når førerdøra er åpen. står liksom alltid "passenger door open" osv på de andre dørene.

Er alt dette pga den berømte microbryteren i førerdøra da?, kupelyset er på konstant også, og slukker ikke når jeg lukker førerdøra, og er helt sikker på at alle andre dører er lukket.

Hvis det er microbryteren, må jeg bytte hele dørlåsen? hvordan gjøres dette? er det lett å bytte? :)

En ting til, El vinduet på førersiden virker kun på det andre trinnet i bryteren (det "hakket" med auto funksjon), vinduet reagerer ikke på første hakk, altså den du trykker for å ta ruta littegrann ned, er dette bare slitt bryter eller noe? vinduet går opp og ned fint, så dette er ikke noe viktig problem, er bare nysgjerrig :)

EDIT: Skjer også at når jeg prøver og låse opp med nøkkelen inni låsen på førerdøra, så åpnes kun førerdøra, de andre dørene låser seg ikke opp, men alle dørene låser seg opp på fjernstyringen :)

er en passat 02 mod.

Endret av Jurigs

VW Passat 3bg Highline 1.9 tdi 2005mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det så lett at det er en enkel sak og bytte den selv? hørte de skulle ha over 3000 kr på møller..... litt over 2000 kr bare for dørlåsen.

Hei

Tror det kan lønne seg å høre andre plasser enn hos de. Var innom automester på fredag å hørte etter samme del på min, å uten å fysisk sjekke antydet han en pris på ca 1000 hos de

Lenke til kommentar
Del på andre sider