Hot Rod Skrevet Mars 12, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 12, 2004 Ofte drømmer vi amcar folk om verstingbiler vi skulle kjøpt eller bygget om bare.....tid, penger, osv... Selv bygger jeg rod. Noe som for meg er det ultimate inne amcar. Men også som dagligbil har vi vel noen drømmer? En amcar som er relatvit økonomisk, driftsikker og praktisk. Selv har jeg to slike drømmeobjekter. En Chevelle stasjonsvogn 1970 modell med moderne 305 TPI/manuell kasse fra en Camaro. Ville ikke det funket bra til en overkommelig penge montro? Eller (riktignok mer omfattende) en 1950 modell Ford Business Coupe der sideblåseren er fjernet til fordel for en 4,3L Chevrolet V6 fra en nyere Astro eller Blazer og bremser/understel også er tatt fra en slik bil! Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.TransAm Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 hehe... har en lignende drøm: i den garasjen hvor 77/78 transam objektet står, står det en 60talls caprice v6 med takluke og greier. ser ut som er i grei stand... tror en vask og rensing av motorrommet kunne gjort noen mirakler der. etter at jeg har solgt peden og bobla, skal jeg ta en prat med han som eier den. har hørt at denne typen er ganske sjelden i norge.(Hadde noe med takluka å gjøre) men vi får se...hehe Siter 1984 Recaro T/A 350 X - 1982 Recaro T/A X - 1984 Chevy G20 X - 1969 Custom Beetle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Originally posted by 1987transam/69z-28 står det en 60talls caprice v6 Que?? Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Hr lyst på en Pontiac Safari Wagon som bruksbil. Men vill ikke ha Pontiac med Chevy motor. Å kjøre amcar uten innsprut (V8) regner jeg med vill bli veldig dyrt. Men sparer jo litt viss jeg finner en som er såpass gammel at den går på Klassiker forsikringen til Amcar. Må bare med tristhet konstatere at jeg har spart 25000kr i bensinutgifter siden jeg begynte å kjøre peugeot om vintern i stedenfor Trans AM. Kunne vært litt morsomt viss holley innsugsystemet virker bra, dvs minsker bensinforbruket btraktelig. Prisene har jo begynt å bli litt mer overkommelig på det. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Modmach1 Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Bruksbil må bli en 60-70 talls stasjonsvogn med luftfjøring, 20" og 22" felger og innsprøytningsmotor Siter 62 Chevrolet Impala 2dht "ThinkTwise" 64 Chevrolet Bel Air Stw "BeLow" 71 Mustang Mach-1 "Phat-1" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hersker Hans Skrevet Mars 13, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2004 Har lyst til å sette LT1 eller TPI motor i BMW 535, så jeg slipper å ha angst for at den møkka toppen på BMW 6rn skal sprekke eller bøye seg :), motoren skriker jo au når jeg drar på!!, litt tøff lyd i 6rn og faktisk da, men LT1 hadde vært knall. hmm tror jeg skal ta et søk på nettet å se om jeg finner en oppskrift på V8 installasjon i bimmer. Siter Driftfun.com 1967 Chevrolet Camaro LS1/T56 1990 Chevrolet Van 6.5 g30 1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Jens Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Originally posted by Hot Rod En Chevelle stasjonsvogn 1970 modell med moderne 305 TPI/manuell kasse fra en Camaro. Ville ikke det funket bra til en overkommelig penge montro? En kar jeg vet om her kjører en Chevelle stv som bruksbil faktisk. Fin i lakken og nydelige felger... Han har også en gammel Camino og en hotrod... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 15, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Etterhvert har jeg skjønt at V8 utstyrt amcar som helårsbil blir dyrt hvis man har lang vei til jobb. En kjørelengde på 8-10.000km pr år eller mindre "tåler" mer bensintørst bil enn når man runder 15-20.000km pr år. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 er helt enig der, Peugoten er en kjedelig bil, men går billig + at jeg har kjørt 30 000km uten å bytte en drit Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Originally posted by Torqueflite Que?? Det er vel Impala Caprice modellen heter hvis det var det du stusset over. Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
70' Chevelle Skrevet Mars 15, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 15, 2004 Originally posted by T/A 455 Hr lyst på en Pontiac Safari Wagon som bruksbil. Jan Tore fra APP på Rådesletta har en slik til salgs... Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mars 16, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Originally posted by 70' Chevelle Det er vel Impala Caprice modellen heter hvis det var det du stusset over. Enten Impala eller Caprice. Men det var den V6 motoren jeg fant underlig. Hverken Impala eller Caprice ble levert med noe så kleppheslig som en V6, og i alle fall ikke på 60 tall. Chevrolets første V6 kom i 77-78. Mulig at en kunne få det som option f.o.m. det. Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hot Rod Skrevet Mars 16, 2004 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2004 Kan vel være en rekke 6'er orginalt? I "bil-landet" Norge kan jo også en eller ennan tomsing bytet til en V6 på 80-tallet engang i håp om å spare noen bensinkroner. Ikke veldig sannsynlig, riktignok. Siter Don't listen to old racers who never won. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
T/A 455 Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 hehe, Jan Tore har sikkert mye rart, bare så synd at det er umulig å få tak i han... Er litt skeptisk til å overlevere penger til han, har en tendens til å bare forsvinne... (snakker av erfaring). Sluttet vell å ta telefon etter at han ble for upopukær blant kreditorene. Men var der borte for 14 dager siden, så Safari Wagon han hadde parkert utenfor der. Ingen motor der men, var vell rundt 78modell eller noe. Bilen kunne vært inntresang, viss jeg fikk tak i han da. Men må vell ha litt flaks da. hehe. Utrolig flink med motorer og girkasser, synd han er så lite flink med penger... men ellers veldig kuul kar. Siter 1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power 1974 Pontiac Catalina Safari Wagon 1975 Pontiac Trans AM prosjekt 1977 Pontiac Catalina Safari Wagon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Torqueflite Skrevet Mars 17, 2004 Rapporter Share Skrevet Mars 17, 2004 Originally posted by Hot Rod I "bil-landet" Norge...<snip> Ja, her i "bil-landet" har vel ikke mange spareforsøk vært uprøvd, nei.. :D Siter Jesus loves you.... I think you're an asshole..:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.