Gå til innhold

Drømmen om en bruksbil!

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

TPI sparer jo bensin det men en 700 kasse sparer enda mer, begge sammen er helt topp. Camaroen min går lekende lett på 0.8-0.9 l pr. mil, da kan jeg små leke litt også. Men 700 kassa er et "must" fgor å få et så lavt forbruk. Når det gjelder vinterbil håper jeg å få byttet ut den slappppppe v6 i s10en min med en V8 i løpet av sommeren, da blir det vel liv i den også.

http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

men se feks på trans amen min. den har ikke tpi. den bruker 1,6 på mila. noe jeg syntes er høyt. har hørt at hvis jeg setter inn en tpi vil bensinforbruket minke med nesten en halv liter på mila. (0,9-1,1) er dette sant??? hvor mye koster en tpi sånn ca???

1984 Recaro T/A 350

X - 1982 Recaro T/A

X - 1984 Chevy G20

X - 1969 Custom Beetle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by CamaroCab

TPI sparer jo bensin det men en 700 kasse sparer enda mer, begge sammen er helt topp. Camaroen min går lekende lett på 0.8-0.9 l pr. mil, da kan jeg små leke litt også. Men 700 kassa er et "must" fgor å få et så lavt forbruk. Når det gjelder vinterbil håper jeg å få byttet ut den slappppppe v6 i s10en min med en V8 i løpet av sommeren, da blir det vel liv i den også.

Da tenker jeg S10'ern øker forbruket litt også....

Jeg kjører '95 modell Astro med sammer V6. Den er vanskelig å få under 1 L/mil. Som oftest ligger den på rundt 1,2 med min kjøring til og fra jobb som er ca 25 km hver vei.

Har brukt 0,95L / mil en gang. Det var fra Oslo til Søgne.

Tror nok Astroen sliter litt med luftmotstanden ift forbruket.

Don't listen to old racers who never won.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1987transam/69z-28

men se feks på trans amen min. den har ikke tpi. den bruker 1,6 på mila. noe jeg syntes er høyt. har hørt at hvis jeg setter inn en tpi vil bensinforbruket minke med nesten en halv liter på mila. (0,9-1,1) er dette sant??? hvor mye koster en tpi sånn ca???

0,9 -1,1 er absolutt innen rekkevidde med helt normal (blandet) kjøring med en 305TPI. Vet ikke helt hva et komplett TPI oppsett vil koste her i landet - rundt 5-6000 kanskje? På Ebay kan du finne dem for rundt $500.

Når det gjelder amerikansk bruksbil, så bør jo også Cadillacs fra ~90 nevnes. Det er faktisk et utrolig fraspark i 4.9L'ern, det er behagelige biler å kjøre, helt kurrant vinterbil og går lett på 0,9/mila. Disse har jo forhjulstrekk da, så det er jo kanskje et drawback for mange. Prisene er også meget bra i USA, så de kan muligens være overkommelig å importere, for det er vel neppe så mange i Norge av dem.

Ellers ville det helt klart vært kult med en gammel stasjonsvogn med en LT1 e.l. i :)

;)

Ken

- 86 IROC ragtop mods..

- 01 520IAT

- 99 Golf ugh...

X 95 Tahoe Sport mods..

www.chevyworld.net/blog

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by 1987transam/69z-28

HAr du 700 kasse i din bil? er ikke sikker på når den kom men det vet du! Hvis du har en forgasser bil og 700 kasse burde du krype langt ned mot 1 litern på mila ved riktig innstilling av forgasseren. Jeg hadde en Capris stv. for noen år siden med toporter på og den tusla på litern. Det du får med TPI er mer moment, raskere respons og noe lavere forbruk, så da må du finne ut hva som lønner seg for deg. Tipper at en ombygging på din bil kommer på ca, 8 til 10 000 kr, ved bruk av brukte deler.

Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Hot Rod

Da tenker jeg S10'ern øker forbruket litt også....

Jeg kjører '95 modell Astro med sammer V6. Den er vanskelig å få under 1 L/mil. Som oftest ligger den på rundt 1,2 med min kjøring til og fra jobb som er ca 25 km hver vei.

Har brukt 0,95L / mil en gang. Det var fra Oslo til Søgne.

Tror nok Astroen sliter litt med luftmotstanden ift forbruket.

Hei jeg glemte å si at jeg har 2.8 litern og den er lat og nesten uten driemoment derfor har jeg et forbruk idag over 1,5 liter og er helt sikker på å komme mye lavere med v8 ern. Men det er ikke bare p.g.a. forbruk jeg vil bytte motor, det er mest for gøy:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ford 2.8litern er vell noe av det lateste om finns. Min var det nok av dreimoment i, klarte 120km/t med 1200kgs Opel på slep, 150 km/t uten... Gikk ned i bensinforburk da jeg byttet ut den med TAen

1966 Pontiac Catalina 421 Tri Power

1974 Pontiac Catalina Safari Wagon

1975 Pontiac Trans AM prosjekt

1977 Pontiac Catalina Safari Wagon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by T/A 455

Ford 2.8litern er vell noe av det lateste om finns. Min var det nok av dreimoment i, klarte 120km/t med 1200kgs Opel på slep, 150 km/t uten... Gikk ned i bensinforburk da jeg byttet ut den med TAen

Jeg har IKKE ford, og skal heler ikke ha ford, s10 er blazer som er chevrolet:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider