Gå til innhold

Ulykkelig Hyunday eier. Trenger mental hjelp!

Ranger emnet

Tipzy

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg har kommet opp i en fortvilet situasjon med bilen min og verkstedet. For halvannet år siden kjøpte vi en Hyundai 2005 model for 230.000, som da hadde gått 108.000km. Allerede etter 10000 måtte vi sifte ut bremseskiver/klosser + noe i forbindelse med kule oppheng foran. Reim til dynamo måtte skiftes. Etter at dette var gjort, så røyk Airbag sensor på høyre side, som kom på 3500.-, så en mnd etter røyk venstre sensor til Aibag. Så det har endt opp i nærmere 25000.- bare i verksted utgifter så lenge vi har hatt bilen i halvannet år.

Så til saken. For 14 dagersiden stoppet bilen fullstendig under kjøring, så da måtte bilen på verksted igjen. Vi valgte da og sende bilen til et verksted som vi hadde god erfaring med fra tidligere da vi hadde en annen bil. Desverre (etter en uke) så greide de ikke å finne feilen, for de hadde ikke rette utstyret. Så da, måtte vi frakte bilen videre til et merke-verksted, og det var jo da til det verkstedet som vi kjøpte bilen (noe jeg ikke var så begeistret for). Etter ett par dager så hadde de fikset feilen, og det var en jord-ledning som gikk til ett rele. Denne ledningen var iret, så de skiftet den ut, og bilen skulle nå virke fint. Denne regningen kom på over 5000.-. Jeg henter bilen, kjører 30 minutter, og der stopper dritten igjen, med de samme feil som før. Ringer verkstedet og forklarer hva som har skjedd, og han var virkelig lei seg for dette. Så jeg måtte komme opp med bilen, så skulle de se på det. Så var det bare å ringe NAF igjen (der er vi blitt gode kunder), og bilen gikk på verksted igjen (dette var på fredag). I dag mandag, ringer de fra verkstedet og kunne fortelle at bilen var reparert. Slik jeg ble forklart så var ikke releét (der denne jord-ledningen var festet) skikkelig festet, så dette hadde løsnet mest sannsynlig pga vibrasjoner i bilen når jeg kjørte. Nå mente de at rele´et skulle være skikkelig festet, men for å være sikker så ville de gjenrne ha bilen ett en dag for å kjøre den, slik at de var på den sikre siden. Dette gikk jeg med på. Men så sier jeg at jeg regner med at det ikke blir noe ekstra på regningen?, da ble det litt stille i andre ende. Jo det ble jo en regning i tillegg, for de måtte jo opp med hele greia igjen, og søke etter feilen. Så, nå vi de ha 4500.- til for denne jobben.....altså, totalt nærmere 10000.-. Jeg holdt neste på å svelge tunga når jeg hørte dette. Jeg sa at jeg ikke var enig i dette. For jeg leverte bilen inn for å få den reparert......ikke for 30 minutter. Men han påverkstedet er ikke enig. Nå er jeg så forbannet at jeg holder på å gå i lufta!

Ok, nå må jeg spørre dere her, hvordan hadde dere reagert på dette? Er det jeg som har feil? Hva skal jeg gjøre, for nå tenker jeg ikke helt klart...

Mvh

Tipzy

Endret av Tipzy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er useriøst. Så lenge det i bunn og grunn er samme feilen så burde de ordnet opp uten ny regning.

Ja, det er skikkelig useriøst, og ikke minst fortvilende for dem som havner opp i en slik tvist. Skal hente bilen om noen dager, så da for vi se hva som skjer. Hvis de forlanger at jeg skal betale for dette, så kommer jeg til å involvere en NAF advokat, og eventuell en mail til Hyundai Norge. På kvitringen står det at de har demontert Releboksen og satt på ny jordledning, så montert det igjen. Så, at de i det hele tatt prøver å få meg til å betale 4500.- i tillegg for at de har slurvet med å feste denne releboksen er hinsides useriøst, og lite respekt for kunden.

Takk for svar Mondeo, måtte bare få bekreftet at jeg ikke var helt på tryne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... og snakk gjerne med forbruker rådet, de har helt sikkert hørt om slike saker før og kan kanskje hjelpe.

Lykke til!

Heisann :)

Da er det en oppdatering i saken. De ble en heftig diskusjon i dag når jeg skulle hente bilen, der jeg nektet og betale regningen. Det hele var meget ubehagelig, men til slutt så ga de seg. Det var vel da når jeg nevnte NAF advokaten. Så nå er alt i orden :) Men en ting er sikkert, jeg skal ALDRI mer sette mine bein på det verkstedet.

Takk for tips folkens :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider