o-l-a-v Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 Hei Har en Audi A4 2001 advance som viser ganske så feil på bensinmåleren. Den digitale virker helt som den skal, og sier ifra når tanken begynner å bli tom. Men den analoge (nålen) viser omtrent en halv tank MER bensin enn det faktisk er. Hvordan fikser man dette? Er det ikke bare å flytte posisjonen til nålen? Jeg lurer i såfall på hvordan dette gjøres, og hvordan man får fjernet den gjennomsiktige plastplata som henger forran speedometer osv. Vippes denne bare ut, eller er det noen "skjulte" skruer? MVH: Olav Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
- Pal - Skrevet September 5, 2011 Rapporter Share Skrevet September 5, 2011 så når du slår av tenningen så viser nåla halv tank? i så fall burde det jo bare være å endre posisjon. er vel i hvert fall en tråd her om hvordan man får ut instumentpanelet, men gidder ikke søke jeg heller så prøver heller å forklare;) 1. juster rattet helt ned og trekk det helt ut. 2. vipp av dekselet på toppen av "rullgardina" som går opp og ned når man justerer på rattet. 3. da vil du se to skruer som holder instrumentpanelet fast. løs disse. 4. ta tak i "pinnene" på instrumentpanelet og lirk det ut 5. koble fra kontaktene på panelet og ta det helt ut 6. mener å huske det var noen skruer som måtte ut, og noen "klips" man må presse ut. (dette ser du) 7. da er det bare å løfte opp og instrumente vil dele seg fra glasset 8. nå er det bare å skyve på bensinnålen til den viser tomt Siter 1995 Audi a4 1.8adr Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
o-l-a-v Skrevet September 6, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 6, 2011 Ok, takk. Dette skal jeg prøve :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg