Rasjima Skrevet Oktober 17, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 17, 2012 Har ikke fått bot, men siden jeg bor i Tromsø og det blir endel mer kjøring i byen og nerme purken så er det greit å være litt obs :) Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vesto Skrevet Oktober 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Dette står det om lysbruk i vegtrafikkloven: § 15. Bruk av lys 1. Lys som er påbudt for kjøretøy, skal være tent under kjøring når lys- eller siktforholdene gjør det påkrevd for å gi føreren tilstrekkelig synsfelt eller for å gjøre kjøretøyet synlig for annen trafikant. Under kjøring med motorvogn skal påbudt fjernlys, nærlys eller godkjent kjørelys alltid være tent. 2. Fjernlys må ikke benyttes slik at annen trafikant blir blendet. Det samme gjelder ved møte med jernbanetog, sporvogn eller fartøy som føres langs vegen. 3. Nærlys skal nyttes når fjernlys ikke er påkrevd eller ikke er tillatt brukt. 4. Parkeringslys skal være tent under stans eller parkering på veg når lys- eller siktforholdene gjør det påkrevd for å gjøre kjøretøyet synlig for annen trafikant. Fjernlys eller nærlys må ikke være tent under stans eller parkering som nevnt i første ledd. 5. Tillatt hjelpelys må ikke nyttes til annet formål enn det er bestemt for. Kurve-/tåkelys kan ikke nyttes sammen med nærlys. Så må man vurdere om ledlyset kommer under dette da!? Kan nok bli vurdert som kurve/takelys tror jeg.. Siter Toyota Hiace 4x4 2004 mod Arbeidsbilen Saab 9-5 2,0T 2006 mod Konebilen Husaberg FE 650 2004 mod Leketøyet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Møter du på en som er slem, så kan nok dette skje ja.. Men de lyser jo ikke opp noe i det hele tatt og blender ikke, Så de skal ikke si noe på dette.. Men ta vare på brosjyra som følger med, da har du noe å vise om du skulle bli stoppa.. De er tilogmed E-merket! :D Jeg er i Oslo og Drammen hver dag og ikke blitt stoppa pga det.. tilogmed kjørt igjennom kontroller uten å ha bli stoppa :p Kjør med park og LED så er du sikker da :) Evt koble opp en bryter! Har dere fått snø oppi der eller? hehe Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Oktober 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Ser på punkt 4 4. Parkeringslys skal være tent under stans eller parkering på veg når lys- eller siktforholdene gjør det påkrevd for å gjøre kjøretøyet synlig for annen trafikant... Men de originale park lysa er jo alltid på og bilen er jo godkjent i Norge, men på EU kontrollen så fikk jeg jo "feil antall parklys nede i støtfanger" Men skulle nok hatt en bryter ja :P Men altfor kaldt å koble her oppe hehe.. Nei ikke snø enda men er veldig frost morgen og kveld hehe :) Men har brosjyren baki så hjelper nok på litt det ja. Men samtidig så kjører jo veldig mange her oppe med 3 ekstralys Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Oktober 18, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2012 De lysa går som kjørelys og ikke parklys, så de som utførte eu-kontrollen din har tatt feil her.. Det de mener på punkt 4 er at de kun skal lyse aleine ved stans eller parkering.. Er nok ikke så nøye med lysregler oppi der nei.. der det er mørkt halve året :p hehe Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Oktober 18, 2012 Rapporter Share Skrevet Oktober 18, 2012 Haha sant det :) Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet November 1, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 1, 2012 Hehe, ja der fant jeg gamle bilen min tilsalgs da :-) Toyota HiAce 2.4TD 1997, 226 991 km, kr 30 030,- - Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet November 2, 2012 Rapporter Share Skrevet November 2, 2012 I dagens vårt land avisa er det reportasje om en som bor i hiacen sin midt i oslo :P Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet November 2, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet November 2, 2012 I dagens vårt land avisa er det reportasje om en som bor i hiacen sin midt i oslo :P Kan ikke bo bedre! hehe.. Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hansemann88 Skrevet Desember 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 Hmm... Noen av deres staute HiAcer som har det litt tyngere med å starte nå som det har blitt kaldere? Det er tilfelle med min.. Den kinner liksom et par ekstra ganger og sliter litt med å komme igang om morgenen. Etter første starten starter den som normalt påfølgende ganger. Råd anyone? Glødeplugger? Ikke lenge siden det ble skifta olje. Siter ( )2006 Toyota Hiace 4x4 (x)1999 BMW 520i touring (x)1979 Volvo 244 (x)1998 Opel Vectra B Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Desember 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 Fikk ikke start i 20- så måtte renne i gang jeg og, kinnet ikke litt engang så det er nok vanlig det. Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vesto Skrevet Desember 5, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 5, 2012 Samme her... prøver å gløde en gang ekstra, men synes ikke det hjelper nevneverdig. Har ligget på rundt 12 speik her i byen.. Men utover dagen fyrer den som vanlig på første forsøk! Siter Toyota Hiace 4x4 2004 mod Arbeidsbilen Saab 9-5 2,0T 2006 mod Konebilen Husaberg FE 650 2004 mod Leketøyet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Desember 7, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 7, 2012 Min er litt treig når den har stått over natta med sprengkulde, så må nok ha nye plugger hele gjengen her :p hehe.. Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rasjima Skrevet Desember 9, 2012 Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 Nå fikk jeg ikke start i 2 minus engang virker som den er helt tom for strøm får kanskje prøve å lade.. Siter 2002 - Toyota Hiace 2,5 l Turbo diesel Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kentommy Skrevet Desember 9, 2012 Forfatter Rapporter Share Skrevet Desember 9, 2012 Du kan vel likesågodt kjøpe deg 2 nye batterier du tror jeg :p Siter 05' Toyota HiAce 2.5 D-4D! 00' Mercedes-Benz E200 Elegance S210! BoligPartner v/ Ken Tommy Fredriksen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg