Gå til innhold

Valg av basser: 2x4hom eller 2x2ohm

Ranger emnet

AndyKe

Anbefalte innlegg

Velkommen til forumet! birthday

Valg av impedans har ingenting med anbefaling eller "hva som er best", det er derimot et valg som tas utifra hvilken forsterker du skal bruke, hvor mange basselementer som skal tilkobles, hvor mye lydtrykk du vil ha og gjerne hva slags bil du har.

Du har altså gitt altfor få opplysninger til å kunne få et bra svar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :D

Det blir et basselemet denne gangen(antagelig rockford P2D), men jeg har planer om å skaffe meg et av samme typen litt senere.

Forsterkeren kommer på 300-400 W RMS

Har ønske om å få så stort lydtrykk som mulig. Bilen den skal monteres i er en sedan med tett hatthylle..

Burde jeg bygge tett eller porta kasse?

Litt klarere nå kanskje? :)

Endret av AndyKe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er dessverre like uklart, for vi må vite om forsterkeren er stabil i 1ohm feks, og om det er en 1 kanals, 2 kanals eller 4 kanals forsterker du har tenkt til å bruke. Har du forsterkeren, så sier du hvilken forsterker det er.

Men må jo spørre hvorfor du vil ha en middelmådig sub som koster såpass som den gjør, for det finne bedre saker i samme prisklasse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei. Nei har ikke forsterkeren i hus enda ;) Er ikke bestemt hvilken(e) basser jeg vil gå for enda heller så tenkte jeg skulle vente med forsterkern ;)

Men kan ikke dere komme med forslag på hva jeg burde gå for siden du mener jeg heller burde gå for en anna basser.

Spiller ingen rolle for meg om det blir et anna merke etc. Jeg er ute etter å få til noe som gir fra seg et bra lydtrykk! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plukk ut en forsterker og basser du først så kan du vi ta diskusjonen på åssen impedans du bør gå for hvis den basseren du velger kommer i flere varianter, og bør også gå for ne mono forsterker, da dette er mest egenet for og drive bassere, og som regel mer stabil i lavere motstander, men på dette punkt umulig og svare på spørsmålet ditt når du ikke vet hva du skal ha, men lavere impedans mer effekt gir forsterkeren, men kan da gå utover lydkvalitet da du presser den max og har da ingen "reserver" til oververs der det skulle trengees

[x] 73 vw 1300s [ ] 90 MB 300TD

[x] 84 volvo 760TIC [ ] 77 opel rekord D 2000

[x] 70 vw 1302 [ ] 88 GMC suburban

[ ] 86 MB 190 [x] 85 MB 190 Rat style

[x] 87 Ford Sierra [x] 84 vw caddy pick up

Lenke til kommentar
Del på andre sider