Gå til innhold

Motorbytte - Hvordan Er Det Å Godkjenne?

Ranger emnet

tawern

Anbefalte innlegg

Hallo.

Som Tittel sier: hvordan er det å godkjenne bil når man bytter motor fra et annet merke? F.eks: Honda med Nissan motor.

Er det mulig å få skilter på lovlig måte?

Evt. Åssen søknader som må fikses.

Takker for svar :)

Skarn ha no gamalt og billig så fårn regne mæ litt ekstraarbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjeldent man får godkjent en motor fra et merke inn i et annet merke. (Tenker da på japanske biler hvertfall).

Men hovedsaklig kommer dette ann på Hva produsenten er villig til å dokumentere samtidig som det er OK for biltilsynet.

dvs...

Skal jeg ha ca18det motor fra 200sx f.eks i en Corolla så må jeg få godkjenningspapirer fra Toyota på at dette er OK og jeg trenger de og de delene for at det skal være godkjent. Deretter må du inn å vise hos Biltilsynet som jeg råder deg med å snakke med ALLERFØRST!.

Dette er en hel masse papirmølle. Men kan nesten garrantere at om det er Nissan Turbo motor du tenker på så blir dette UTROLIG vanskelig å få godkjent.

Håper du fikk svar nok der :)

- 1987 Toyota Corolla GTi 16

- 1982 Toyota Carina TA60

- 2009 Yamaha Raptor 700R VeiRegga

x 1990 Nissan 200sx S13

x 1987 Toyota Corolla 1,3 XL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.

Jeg har også en Galant 1600 1984 mod. Hvis jeg ville ha satt en større galant motor fra samme årsmodel i den ville det ha vært enklere å godkjenne da det er av samme merke?

Har ikke stor kunnskap når det kommer til det juridiske :P

Skarn ha no gamalt og billig så fårn regne mæ litt ekstraarbeid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Send en mail til en hos ditt lokale BT hvor du skriver hva du vil gjøre, og om det evt er mulig å godkjenne.

Får du tak i papirer fra forhandler på at det går ann å ha mere hester i aktuelle bilmoddel blir det MYE lettere !

En annen ting som spiller veldig inn er det med avgasskrav, men sålenge bilen er såpass gammel skal det ikke være noe problem :)

Jeg har selv fått aksept(på papir) for å putte vag 1.9 tdi motor i en volvo 245, så helt umulig er det ikke å godkjenne med andre motorer ;)

- 1989 Volvo 740 GL - Brukis

- 1977 Volvo 244 DL - Orginalare, under restaurering

Lenke til kommentar
Del på andre sider