Gå til innhold

Null reaksjon når jeg vrir nøkkelen

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

Heisann.

Jeg har fikset litt på chrysleren min i det siste, men da jeg skulle starte den kom jeg over nok et problem :S

Prøvde å søke uten hell, vet ikke helt hva jeg skal søke etter.

Jeg skulle starte bilen med starthjelp fra en slik stor maskin som plugges i 230v, fikk strøm som bare det men så plutselig tok ting kveld.

Når jeg skal vri på startmotoren skjer det ingen ting, å så vidt jeg vet er det null gnist i pluggene, prøvde å slepe bilen i gang men var lite liv å få :/

Noen som vet hva som kan være årsaken? har sjekket alle sikringer jeg kommer over, men alle er hele.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Starteren reagerer ikke, virker ikke som den får strøm i det hele, hadde ikke multimeter med meg der og da men skal få det sjekket.

Har en 2.0L 16v

Har skrevet ut noen sider med feilkoder, skal dra å se om jeg får opp noen feiler med check engine lampen.

Endret av Eriksen76
Vil ikke dobbelposte
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurte siden du sa at det ikke var gnist på pluggene,da virket det for meg som om bilen gikk rundt på starteren. Går ikke bilen rundt på starteren så er det ikke strøm nok eller starteren er blitt ødelagt. Du må aldri kjøre starteren lenger enn 15 sek om gangen,kjører du den over lengre interval så kan den ødelegges.

Hvis det ikke er gnist så kan kam eller veivsensor være defekt eller muligens defekt fordeler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vert å sett litt over bilen nå, fikk kun feilkode om at hjernen har vert utkoblet, MEN jeg fikk den i gang i dag :) men måtte slepe den, starteren er fremdeles død, har ikke filet noe lenge med den da (batteriet er også nettop ladet)

Men hørte fra en kjenning at det er en sikring nede ved startmotoren? er dette tilfelle? har bare sjekket sikringsbokser.

Nå er det altså kun startmotoren som er problemet.

Endret av Eriksen76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner ikke til at det er en sikring ved startmotoren,det ville i såfall være en idiotisk plass og plassere en sikring. Hvis innslaget er røket på starteren så vil du høre en lyd fra starteren når du prøver å starte. Er startmotoren brent hjelper det ingenting å slå på den,en brent motor er død. Men du kan jo selvsagt sjekke koblingene og måle at den ligger med strøm og at den får strøm når du prøver å starte.

Kjørte du starteren lenge når du hadde starthjelp eller var den død da også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom starthjelpen du har brukt ikke har overspenningsvärn,skal du väre litt forsiktig med det,kan ödelegge elekstronikken i bilen.

Dersom sikringen og releet til starteren er iorden,sjekk startinnslag kabelen på starteren,mulig den bare har dålig kontakt,dersom du får spenning (12v) på denne kabelen når du pröver å starte,er trolig starteren ferdig.

2001 Skoda Octavia Elegance 1,8T 4x4, 1965 Buick Skylark 2dr HT,

1981/1982 Skoda 105L (prosjekt) http://www.bilforumet.no/skoda/215354-skoda-105-a.html

"Lille Gul" http://www.bilforumet.no/annet-bilrelatert/213207-kids-ride.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, tilbake til det med at clutchen må være heilt inne for å få start. Det hjelper ikkje viss brytaren der er defekt. Eg har vore borti to sånne tilfeller på to traktorar. Og for å få start måtte dei trø inn clutchpedale hardt.

Endret av Actros 8x8

Bilforumet.no
Super Moderator

Volvo S40.

Lenke til kommentar
Del på andre sider