Gå til innhold

Vectra som rykker, napper og har lite effekt ved gasspådrag

Ranger emnet

Vectraline

Anbefalte innlegg

Har slitt endel med min Vectra B 2.0ecotec -96mod i det siste.

Når jeg starter bilen på kald motor sliter den litt med å oppnå jevnt turtall. Det høres ut som en liten traktor og hoster og harker. Når jeg skal prøve å kjøre med den så rykker og napper den, og det virker som den ikke går på alle sylyndrene.

Har prøvd å finne ut av dette og har skiftet en del

Hittil er dette skiftet:

Plugger

Luftfilter

Bensinfilter

Luftmengdemåler

Eksosanlegg (hele)

Igår såg jeg på tennkablene og fordelerlokket/coilen for å prøve å finne ut om dette kan være synderen. Når jeg tar på tennkablene når motoren er igang får jeg støt :) (skal det være slik) og dersom jeg feks trykker på enden av tennkablene der de går ned til fordelerlokket så får jeg også støt. Holder jeg et skrujern inntill tennkablene så ser jeg at det går gnister fra gummien og til skrujernet..

Burde jeg bytte tennkabler og fordelerlokk så er alt bra?? :)

Eller kan det være andre syndere? Økonomien er dårlig for tiden også, så hva med å prøve å kjøpe nye tennkabler på biltema? eller skal jeg kjøpe orginalt?

Sitter litt fast, så hadde satt stor pris på hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde samme problem selv, bilen var veldig rykkete så fort den ble varm og jeg sleit skikkelig med å komme opp bakker. Bytta pluggkablene som gjorde susen :) Vil også anbefale deg å ha oppi dyserens i tanken, det kan også hjelpe for andre ting.

Du har ikke tilgang på OPCOM? Det er en kabel du kan koble til bilen og lese av bilens datamaskin på laptopen din, vil absolutt anbefale deg å få en sånn! De 400 kronene fra Ebay var verdt det, da kan du få opp feilkodene direkte og slippe å betale verkstedet for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider