Gå til innhold

Problemer ang lambda sonde

Ranger emnet


ventoride95

Anbefalte innlegg

Signal til ECU er på den svarte ledningen, dette kan du måle med scope når motor er varm. Du skal da få ut en spenning som, på bildet under.

Lambda.png

 

Får du ut en jevn konstant spenning så er lambda defekt.

De to hvite ledningene er kun til det interne varmeelementet i lambdasonden.

 

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/80-90-coupe-s2-rs2-b3-b4-1986-1995/278496-92-cab-ng-motor-gar-darlig.html#post2830518

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke skjema over G60-motor, men uansett.

Rød/hvit skal på en av de to hvite ledningene på lambda, brun (med strøm) skal på den andre hvite ledningen på lambda.

Den brune ledningen skal til brun som går til ECU og den svarte ledningen fra lambda skal til lilla ledning som også går til ECU.

 

Tro dette skal stemme.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår