Gå til innhold

Passat 1998 1.8 20v med noen små problemer! hjelp og tips er mottatt med takk!

Ranger emnet

Aorak

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en 1998 passat 1.8 20v.

har siden sist vinter balja på seg med litt småting som jeg må fikse før vinteren, men fint om noen har noen tips om ting det kan være så jeg ikke må punge ut i dyre dommer på verksted hvis jeg kan fikse det selv!

1.

Bilen lekker servo olje. den ser ut som den kun lekker under bruk da den går fortere tom når jeg kjører en del. det drypper foran på bilen og det kommer også ut litt olje foran i hjulbuen på førersiden. er dette tannstanga som er på vei til å ta kvelden? eller kan det være andre ting som kan prøves først som ikke koster 17000 og få byttet?

2.

Bilen har en tildens til å hakke en del under kjøring rundt 1500-2400 RPM. dette skjer spesielt i 50-70 soner. hvis jeg holder inne clutchen og renner er ikke problemet det så tyder jo på motor? tennplugger er under et år gamle og av god kvalitet så tror ikke det er disse. er det andre ting det kan være? har merket et litt økt forbruk i bensin også igjennom sommeren.

3. Venstre dør bak låste seg helt her om dagen. hvis jeg tar i håndtaket kommer låsen opp men når jeg slipper spretter den ned igjen uten at jeg får opp døren. har prøvd og åpne og sjekke under dekselet alt er ok der. hva kan det være som foresaker dette?

4. høyre vindu bak virker ikke lengre. når jeg trykker på knappen hører jeg et klikk i døren, men ingenting skjer. er dette vindusheisen som har tatt kvelden?

på forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sansynligvis en slange til servoen, ta ut innerskjermen og se der.

2. Kan være lambdasonde som er defekt, best å ta en dianosetest.

3. Har vært borti det samme selv og det endte med at vi måtte kappe tappen som dørlåsen går inni. Er ikke sikkert det er mulig og få av dørtrekket slik det sitter nå?

4. Sansynligvis defekt hevemekanisme. Kjent det på disse.

Svar i forbindelse med hjelp til bil er veiledende og som regel ikke et fasitsvar. Bileier/forumbruker står ansvarlig for hva de velger å gjøre selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. Sansynligvis en slange til servoen, ta ut innerskjermen og se der.

2. Kan være lambdasonde som er defekt, best å ta en dianosetest.

3. Har vært borti det samme selv og det endte med at vi måtte kappe tappen som dørlåsen går inni. Er ikke sikkert det er mulig og få av dørtrekket slik det sitter nå?

4. Sansynligvis defekt hevemekanisme. Kjent det på disse.

Hei

Takk for svar!

1. har sjekket litt på slanger som jeg kommer til ovenifra ser en del svett/servoolje på disse, men klarer ikke se noen dårlige koblinger.

hvordan fjerner jeg innerskjermen for og se litt bedre?

2. lambdasonde? er det luftstyringa du tenker på da? har sett på denne. ser ut som den er ok. er det noe jeg kan gjøre for å teste denne?

merker også at bilen ser ut som den blir kraftigere når det er fuktig ute.

3. jeg har fått av dekselet etter en del banning og irritasjon og fikk kobla fra en del komponenter og fikla litt med døren, men får den bare ikke opp. jeg kommer ikke videre inn til låsen da det er pansra som en tanks rundt her? hvilken tapp som dørlåsen går inni snakker du om? den som går inn bak panseret til låsekassa eller hva det heter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider