Gå til innhold

Trenger hjelp til å bygge en kasse til Radion 12 PLUSS Sub

Ranger emnet

njils

Anbefalte innlegg

heisann!

trenger hjelp til å bygge en kasse til Audio-system Radion 12 PLUS til rommet mitt(altså kassa skal være inne i huset)

Porta eller Lukket kasse er det samme for meg, vil ha mest mulig dyp/kvalitet fra bassen.

Fant ingen informasjon på nette om hvordan man skal bygge kassen, så jeg måtte spørre her på forumet hvor det sikkert er noen kasse genier som kan hjelpe meg og gjerne lage en tegning :).

EDIT: Henta pakken nå og det fulgte med et ark . Noen som vet hvilket dimensjoner kassa skal være på når den er i huset?

Og om det hadde vært noen snille sjeler hær ute som kunne ha lagd en tegning til meg hvor alt er ferdig utregna(vet det er mye å spørre om).

søkte litt på hjemmesiden til audio system og fant masse informasjon om Radion 12PLuss sub'en:

Radion 12 Plus

(black series)

Rdc 3,8 Ohm

Qm 4,31

Qe 0,37

Qt 0,34

Fs 26 Hz

Vas 112,5 L

Mms 112 g

Cms 330 µm/N

BL 13,2 Tm

SPL 94,5 db

Rated 400 Watt

music 600 Watt

X-max (+ -) 10 mm

Installation depth 157mm

Installation diameter 284mm

Brukte WinISD. Er dette riktig utregnet? og er alt riktig?

Portet kasse

Lukket kasse

Endret av njils
Lenke til kommentar
Del på andre sider

dette er jo dog en free air sub.får opp at kassa skal være 197liter lukket.men hvorfor kjøpe noe som er beregnet til free air.hvorfor ikke kjøpe noe hjemme hifi istedefor?dynabel.no har jo masse løse komponenter

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider