Gå til innhold

Problemer med kobling av CD-spiller i bilen

Ranger emnet

Ducatie

Anbefalte innlegg

Eg har problemer med å montere min nye cd spiller (Pioneer DEH-7300BT) i min Opel Astra Sport 98-mod. Det har seg slik at når eg kobler spilleren til bilen så tar koblinga for mye plass, og det blir ikkje plass til selve spilleren... Men problemet skyldest ikke pga ledningene, men pga selve "boksen" som er på enden av ledningene, som skal koblest i bilen. Når eg plugger denne boksen inni så stikker koblinga med boksen ut og eg får ikkje plass til heile spilleren inni der..

Eg sjønner ikke hvordan eg skal få dette til, og er redd for at eg må sende spilleren tilbake og kjøpe meg ny spiller med andre tilkoblingssystemer..

Legger ut noen bilder så dere sjønner problemet..

[ATTACH]24610[/ATTACH]

Ut fra desse to bildene ser dere at koblingsspunktet på cd-spilleren skulle ha vært på andre siden av spilleren. Eg sliter med å få koble spilleren til bilen forså å få spilleren inn i cd-spiller hullet pga korte ledninger.

[ATTACH]24611[/ATTACH]

Her ser dere denne "boksen" på enden av lednigene" eg snakker om, som tar opp plassen til spilleren slik at det ikkje blir plass til hele cd-spilleren. Når eg plugger denne boksen inni hullet til cd-spilleren så stikker den litt ut, og gjør at det ikke blir plass til hele cd-spilleren

[ATTACH]24612[/ATTACH]

[ATTACH]24613[/ATTACH]

Her ser dere hvordan det ser ut når eg har koblet ledningen" i bilen. Denne boksen som da sitter i enden av ledningene stikker da ut inni der og det blir ikkje plass til hele spilleren som skal være der

Som dere har forsått så er eg ikkje helt inne på dette her, og håper på svar fra dere om mulige løysninger. Må eg kjøpe ny spiller? Det ser da ut som cd-spilleren eg har kjøpt meg har helt vanlige" koblingssystemer.. Men i forhold til koblingssystemet i bilen så ser det litt rart ut...

Takker for all hjelp !

post-65546-1380485350882_thumb.jpg

post-65546-13804853509602_thumb.jpg

post-65546-13804853509642_thumb.jpg

post-65546-1380485350968_thumb.jpg

Endret av Ducatie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Denne "kassetten" tar du ut. Ser ut som den er festet i bakkant med en torx-skrue. Løsne den og du kan sikkert lirke den ut. Kassetten er der for den originale spilleren. Kontaktene bak i kassetten er klipset fast. Regner med du ser på den gamle spilleren at den ikke har noen ledninger festet i bakkant.

Det fulgte sikkert med en annen monteringskassett til den nye spilleren. Den skal du bruke på den nye spilleren.

Se i bruksanvisningen som fulgte med spilleren.

Husk å koble om den gule og røde ledningen på kontakten på spilleren. Bare å bytte om på pluggene.

Gult på rødt og omvendt. Dette så minnet på spilleren får konstant strøm.

Mvh

Ole Bach

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Denne "kassetten" tar du ut. Ser ut som den er festet i bakkant med en torx-skrue. Løsne den og du kan sikkert lirke den ut. Kassetten er der for den originale spilleren. Kontaktene bak i kassetten er klipset fast. Regner med du ser på den gamle spilleren at den ikke har noen ledninger festet i bakkant.

Det fulgte sikkert med en annen monteringskassett til den nye spilleren. Den skal du bruke på den nye spilleren.

Se i bruksanvisningen som fulgte med spilleren.

Husk å koble om den gule og røde ledningen på kontakten på spilleren. Bare å bytte om på pluggene.

Gult på rødt og omvendt. Dette så minnet på spilleren får konstant strøm.

Mvh

Ole Bach

Denne "kassetten" eg skal ta ut, er det dei boksene" på bilde 1 du snakker om da at eg skal ta ut da? Evt, skal eg ta ut alle 3 elr bare dei 2 nederste? For viss det lar seg gjøre, å det fremdeles går an å koble spilleren til bilen?, så vil det da bli plass til hele spilleren, ja. Men da vill det bli enda lengre strekning for ledningene mellom bilens tilkoblingspunkt og spillerens tilkoblingsspunkt, og det spørs om ledningene er lange nok.. Sliter allerede med lengden på ledningene. Den orginale cd-spilleren hadde ingen ledninger e.l. nei. Den var det bare til å sette helt inn i CD-spiller hullet å den gled da automatisk inn i tilkoblingsspunktet og ble tilkoblet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heile boksen på bilde 1 skal vekk. Eg rekner med at ledningene som er i bilen, kan dras nokre cm nærmere spilleren, so lengden er nok ikkje noke problem

Ja sjønnte det nå at det måtte være heile boksen (kassetten) på bilde som skal vekk. Eg holder nå på å prøver å skru løs denne og få lirket den ut. Men det er ikke lett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal ikke være lett :P da er det jo ikke noe morsomt. ser det er 10 min siden du skrev hvordan går det så langt?

Fin spiller du har fått deg. skal du bytte ut høyttalere også? og sette inn forsterkere og basser(e)?

Nå har eg ENDELI klart å få ut kassetten ! Nei det var **** ikke lett ass... :P Visste ikke at monteringsrammen/kassetten måtte utav også, men når eg fikk vite det ordnet det seg ! Er evig takknemlig for det ! Nå må eg bare se litt på nettet for å se om det er noen flere ledninger eg trenger. Fikk ikke inn radioen. Men det tar det bare minnutter å finne utav :D så trenger eg signal kabel fra spilleren til mobil :P Så må eg til slutt få spilleren til å sitte fint inni der. Det står litt på halv 8 akkurat nå.

Takk for det, håper spilleren leverer ! Har ganske høye forhåpninger til den i forhold til prisen :)

Som du ser så er eg ikkje så veldi flink til dette, så eg er ikkje helt sikker enda på om det blir noe mer enn en forbedret spiller. Spesielt høytalare tviler eg på, siden det virker å være veldi mye arbeid. Men kanskje bass og forsterker. Hadde i allefall vært kanon med anlegg, eg digger jo egentli bra bilstereo så :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye spilleren din har og ein monteringsramme. Den fester du i bilen. (bruk eit skrujern for å bøye dei småe delene på ramma so den sitter fast i bilen)

Da akal spilleren sitte skikkelig fast.

Passer ikkje ledningen til radioen i spilleren din?

Bilforumet.no
Moderator: Bilpleie - Bilstereo

-2003 Volvo S60 2.4D
-1981 Porsche 911 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den nye spilleren din har og ein monteringsramme. Den fester du i bilen. (bruk eit skrujern for å bøye dei småe delene på ramma so den sitter fast i bilen)

Da akal spilleren sitte skikkelig fast.

Passer ikkje ledningen til radioen i spilleren din?

Eg har ikkje brydd meg om å feste det skikkelig hardt enda i og med eg ska ha det opp om ikkje så altfor lenge for å sette i ledning til radioen og rattbetjeninga. Men har sotte spilleren helt inni nå og den sitter fint uten noe skruing på monteringsramma.

Radio ledningen (antenne ledningen?) passer ikke til spilleren nei. Uvanligt? Eg har vertfall ikke noe inngong på spilleren som passer til denne radio ledningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er anten iso eller din på kontaktene. Sia dei ikkje passer, so er nok eine iso og den andre din. Da må du ha ein overgang.

Regner med eg trenger noe sånt: (ISO - DIN antenneadapter)

http://www.bilradiospes.no/m/shop/?p...436&id=&vn=736

Så trenger eg kabel til rattbetjeninga, der eg ikkje har funne ut hvilken spesifik kabel eg trenger enda. Noen som hvet navn elr pris på ein slik kabel? Så må eg også ha meg ein audiokabel fra AUX utgangen i spilleren til mobilen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sist jeg sjekket for sånn interface til rattstyring for en kunde lå det på rundt en 500,- kommer ann på spiller og bil selvfølgelig.

antenne overgang ligger på 34,- på BilXtra om jeg ikke husker helt feil

Ja er det eg er redd fot at kabelen til rattbetjeninga er litt dyr.. Uff, spørs om det er verdt det, å kunne betjene spilleren fra rattet for 500kr.. Jaja, antenne overgangen er nå ikke så dyr ! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider