Gå til innhold

Mondeo som fusker / går dårlig

Slimjim

Anbefalte innlegg

Her må det være noen som kan hjelpe meg! ;)

Jeg har en 01 mod Mondeo 2 liter bensin som plutselig ville være litt vanskelig...

På vei hjem fra jobb i går så begynte bilen å gå meget dårlig. Det ble bedre når jeg ikke gasset så mye, men med en gang jeg ga på litt, så begynte den å fuske voldsomt. Fikk stoppet etterhvert i veikanten, da det begynte å lukte brent, og ser under bilen at katalysatoren er rødglødende....

Jeg demonterer katalysator, og inni er det bare biter. Fjerner alt som var der, renser og setter alt på plass igjen. MEN bilen fusker like mye ennå... Null kraft ved pådrag. Noen som vet hvor jeg skal se etter feil? I følge forrige eier, har han nettopp hatt den på verksted for å bytte coil pga fusking...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har ikke gått i nødmodus da? Eller er det tilfeldig hvordan den fusker? Å sjekke tenningsdeler er vel førstepri ved fusking, men det med katalysatoren vet jeg ikke, hørtes skummelt ut...

1997 VW Golf Joker 1.6

1983 VW Golf 1.5 C

x 1992 Audi 80 Avant 1.9TDI

x 1987 VW Golf CL 1.6

x 1987 Toyota Corolla GL Sun 1.3 12Valve x2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er ikke jeg noen ekspert på disse motorene, men er det separerte coiler på denne?

Isåfall skjekk om alle 4 ble byttet eller bare 1.

Selv om ting ser nytt ut kan det være flere år gammelt eller ha en feil :)

Det er og mulig at enten lambda sonde eller luftmengde måler er def. men jeg ville skjekka det med coilene først.

Bilforumet.no
Super Moderator

PM med tekniske spørsmål blir ikke besvart, lag en tråd i forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider