Gå til innhold

ABS lampe. Audi 100 2.3 92 C4

Ranger emnet

Johns_en

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg har et irriterende problem med ABS systemet på min audi 100 avant.

Har renset alle sensorene, men det virker som om de bakre sensorene bunner' før de skal. Det er ihvertfall ca 4mm resterende på følern som jeg ikke klarer å presse inn. Skal dette være slik ,eller er det helvettes trangt der slik at jeg må bruke mer kraft?

Og jeg leser noen plasser at disse kan ohmes' ,hva skal isåfall verdiene være ?

På forhånd takk. :)

Audi 100 2.3

Mazda 626 2.0

Mazda 929 2.0

Honda Civic 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du måler ABS-sensoren i pluggen, er en plugg til hver sensor.

abs-sensor-audi-a6-4a0-927-807-50.jpg

Diagnosestikkene er i sikringsboksen under panseret.

http://www.bilforumet.no/bilmerker/audi/audi-diskusjoner/175763-guide-feilkodeavlesing-uten-vag-com.html

KE3-Jetronic2.jpg

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk ,da vet jeg hva jeg skal gjøre i morgen. :)

Forresten, er VAG-COM noe man helst bør ha ? :)

edit; De sensorene har jeg gjort ren for skitt og smuss, desverre ingen forskjell. Skal se i morgen om jeg ikke får nappet ut kontaktene å målt.

Problemet er at de bakre' sensorene ikke sitter helt inni sporet sitt. Det virker som de bunner for tidlig i forhold til lengden på sensoren. Kan det tenkes at det er feil sensor, eller skitt & smuss som er årsaken ? Eller skal det være slik?

Endret av Thugz2k

Audi 100 2.3

Mazda 626 2.0

Mazda 929 2.0

Honda Civic 1.6

Lenke til kommentar
Del på andre sider