Alex-svx Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 Har sett noen innlegg på dette problemet her. Skal sjekke slager og slikt. Men bare lurte på en ting. Har sånn ECO meter i dashen og den står altid på Rødt. Kan dette ha no sammen heng med vacum slangene. Har bytta tennings deler/coil i følge siste eier. (kjøpte bilen på torsdag) Men jeg har bytta bensin pumpe filet og olje i dag. Eller har jeg bytta ''børsten'' på dynamo. Noen tips/hjelp. skal fosøke ett nytt luft filter imorgen også.:) Mitt andre problem. Speedometret funker ikke på bilen min. forje eier så at waiern hadde ryket. Men dette er jo Automat er det waier på denne? Trodde det var elektronisk. Bilen er en 1988model 230TE. Takk for alle svar. Siter 1992 Svx 3,3L H6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 Eco-meteret går på vakuum ja. Og speedometeret går på wire ja, ganske sikker på det. Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-svx Skrevet September 12, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 Takk takk da skal det sjekkes imorgen. =D Får håpe waiern ikke er altfor dyr da. =P Siter 1992 Svx 3,3L H6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
MacGyver93 Skrevet September 12, 2011 Rapporter Share Skrevet September 12, 2011 er det w123? isåfall har jeg samme problemet :) Siter http://rustent.norwegianforum.net/ 1984 golf 2 1,6 cl- ratlook 1985 golf 2 1,6 gl-spiker mercedes w123 1982- oldschool toyota corolla- herjebil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-svx Skrevet September 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Fant en løs vakum slange. Men hjalp noe. Jeg la merke til i dag at når jeg ruser motoren så går den ikke over 3500rmp. Selv når man kjører og gir på. Siter 1992 Svx 3,3L H6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-svx Skrevet September 13, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 Vært ute å prøvd bilen. Og den dør forsatt når man bremser ned litt hardt. Og det føles ut som den fusker litt når man skal dra på. Men motoren går forsatt ikke over 3500rpm. Og bilen virker litt dau. Veit at dette ikke er en sports bil men skal gå litt bedre enn som så. Den har hoppet noen ganger. Men når jeg ser at turtallet begynner ''daue av'' så enter fullpedal så kommern eller pumpe litt med pedalen. Siter 1992 Svx 3,3L H6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
JChE Skrevet September 13, 2011 Rapporter Share Skrevet September 13, 2011 er det w123? isåfall har jeg samme problemet :) 1988 er 124. S124 siden det er stasjonsvogn(W er sedan). Vært ute å prøvd bilen. Og den dør forsatt når man bremser ned litt hardt.Og det føles ut som den fusker litt når man skal dra på. Men motoren går forsatt ikke over 3500rpm. Og bilen virker litt dau. Veit at dette ikke er en sports bil men skal gå litt bedre enn som så. Den har hoppet noen ganger. Men når jeg ser at turtallet begynner ''daue av'' så enter fullpedal så kommern eller pumpe litt med pedalen. Få fikset ALLE vakuum-slanger før du gjør noe mer. Vakuum-lekkasjer gjør at bilen fusker og ikke går som den skal, så dette er viktig. Hvis det ikke hjelper med intakte slanger er det bare å fortsette feilsøkingen :) Siter Bilforumet.noSuper ModeratorNYE FIRMABILREGLER NÅ! www.facebook.com/firmabil 2017 Opel Ampera-E og 2012 Toyota Auris Hybrid Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Alex-svx Skrevet September 18, 2011 Forfatter Rapporter Share Skrevet September 18, 2011 Jeg fant en løs ledning under innsprøytninga. Så bilen går nå igjen. Hadde ett lite uhell på torsdagen da kutta bilen helt ut. Men etter jeg fikk satt på den slangen så gikk bilen igjen. Har forsøkt å bruke start gass. Men kan ikke finne noen feil umidelbart. Men skal nok førsøke no mer å sjekke sjekke. =) Får alt av bensinpumpe og trykk regulator luft filter plugger er skiftet. =) Så nå veit jeg at det ikke er no benins tilføselen. tom tomgangs regulatorn er bytta der jeg fant ledningen som hadde kuttet ut. Siter 1992 Svx 3,3L H6 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Erlend Nykrem Haddal Skrevet September 19, 2011 Rapporter Share Skrevet September 19, 2011 Har du funnet problemløysing? Eg har også tatt inn en W124 E230 med samme problem som du har. Så eg har vært i garasjen og demonterte heile innsprøytinga og rensa heile pakken + alle ledninger. Etter det så fekk eg den opp over 6000rmp, men så ville ikkje den meir enn til 3500rpm på full gass. Og den jager mellom 500-700rpm på tomgang. Irriterer meg at den høres ut som en gammal saabmotor i en snekke når den e på tomgang... Håper du kan ta tid til å beskrive feilen på bilen her inne på tråden Mvh. er.haddal :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.