Gå til innhold

Chrysler Stratus med dårlig lyd i anlegget - hvorfor?

Ranger emnet

mariusak

Anbefalte innlegg

Velkommen til forumet! birthday

Hva mener du med "dårlig" da? Sikker på at det er originalanlegget du hører på, eller har hørt på i de tidligere Stratus'ene? Originalspilleren i alle bilene?

Kan jo være endel årsaker uansett; feilpoling av én høyttaler, oppsmuldrede membranoppheng, kjipe utbyttede høyttalere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo takk =)

nei lyden er så lav, når jeg spiller på fullt volum kan du fortsatt høre hverandre når vi snakker.. er en kenwood eller boss spiller tror jeg .. ikke orginalspiller nei.. høyttalerne er ikke av beste laget, men vet de funker greit.. kan det være at strømkabel'n er for liten da ? evt noe med kablene..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dette noe du har hatt i annen bil, og så flyttet over i denne stratusen?? eller er dette noe som sto i stratusen når du kjøpte den?? Om det er boss eller kenwood har også mye å si, boss er søppel...

Har du koblet opp dette selv, så kan det være at du har koblet noe feil, feks omvendt pluss og minus på en høyttaler.

Du sier heller ikke noe om du har ekstern forsterker osv.... Gi litt mere info om hva det er du har i bilen du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt akkuratt samme i andre bilene også ja.. høyttalerne i dørene er vel 6 tommere tror jeg og 6x9 i hatthylla, alt av merke XO fence audio.. samme med forsteker og kasse.. Er ganske blank på dette selv, så kan vel ikke utdype det mere.. ;o Er ikke ut etter et anlegg som skal høres i hele byen når jeg kjører, men gjerne så det ikke går ant å snakke inne i bilen mens jeg hører på musikk.. er også 2 småe 4tomms høyttalere framme i dashbordet tror jeg (De er orginale) tenker på å bytte ut de med 2 små diskanter eller noe lignende.. Jeg vet du får det du betaler for, men anlegg er ikke min prioritering, så skal være billigst mulig, men samtidlig litt bra. Takk for svar så langt ^^,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er fence høyt ja der har du svaret.hadde aldri bytta org mot det greiene der.men kan være spilleren også.hadd een eldre pioneer spiller i da jeg kjøpte min stratus.spilte helt greit for orginalt og vøre men bytta inn en jalla spiller jeg hadde liggende,da blei det sånn du snakker om her.er nok en liten kombinasjon men hvis det er kenwood spiller så ville jeg iallefall gått for 6,5" front sett til dørene f eks dette opsettet http://judysbilstereo.g5ote.nsn.no/frontsett/65/focal-165a1 front http://judysbilstereo.g5ote.nsn.no/coax/6x9/focal-690ca1 bak forsterker til alt http://judysbilstereo.g5ote.nsn.no/forsterkere/4-kanaler/dynabel-bf0804 pluss en 20mm2 kabel.vet ike hva du har av kabel totalt 4478kr og ingen sub baki.men burde holde for ditt bruk :)

mvh kim

Chrysler Stratus LE 98mod

Toyota Corolla 92mod

Ford Sierra is 85mod

Hyundai Excel 92(pony)(første gangs bil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider